به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس "مهدی آهنین‌پنجه" با بیان اینکه این مانور با شعار "تلاش صادقانه، خدمت بی‌منت" به انجام رسید، تعدیل روشنایی معابر، شناسایی و جمع‌آوری دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال غیرمجاز و تعدیل روشنایی راه‌های بین‌شهری و اجرای طرح های رینگ و ایجاد قدرت مانور در شبکه را از جمله اهداف آن برشمرد. 

وی در ادامه به تشریح جزییات این مانور پرداخت و اظهار داشت: احداث دو خط جدید ۲۰ کیلوولت به طول ۵ کیلومتر در محدوده بلوار سمیه و بلوار جدید برقعی به منظور تعدیل بار شبکه و کاهش بار پست فوق توزیع حرم مطهر حضرت معصومه (س) از جمله برنامه‌های این مانور بود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین از احداث شبکه۲۰ کیلوولت در بلوار حضرت معصومه به طول بیش از ۱۲۰۰ متر به منظور ایجاد قدرت مانور و تعدیل بار فیدرهای محدوده قلعه کامکار، شهرک فاطمیه، بلوار همت و بعثت خبر داد و احداث شبکه رینگ و دومداره کردن شبکه فشار متوسط موجود به طول ۳۵۰ متر جهت افزایش قابلیت اطمینان و تعدیل و کاهش بار در بلوار شهید کریمی،  محدوده مجتمع‌های مسکونی شقایق و لاله را از دیگر اقدامات انجام شده در این مانور برشمرد. 

وی با اشاره به متعادل‌سازی شبکه روشنایی به صورت زیگزاکی در بلوار شهید صدوقی و ۳۰ متری توحید به جهت عبور موفق از پیک‌بار تابستان خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت بار شبکه برای عبور از پیک‌بار تابستان این طرح بر اساس دستورالعمل‌های شرکت توانیر و همزمان با سراسر کشور در دستورکار اجرای اولین مانور فراگیر شرکت قرار گرفته است.

آهنین‌پنجه افزود: برنامه شناسایی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و جمع‌آوری دستگاه‌های تولید رمز ارز غیرمجاز نیز در طول اجرای این مانور مورد تأکید قرار داشت.

وی یادآور شد: در این مانور تعداد 30 دستگاه خودرو سبک و سنگین و 110 نیروی عملیاتی در قالب  30 اکیپ به مناطق مختلف شهر و استان اعزام شدند و نسبت به اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده اقدام کردند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در مجموع با اقدامات صورت گرفته و همچنین همراهی مردم و صاحبان صنایع بتوانیم از پیک‌بار تابستان امسال بدون اعمال خاموشی عبور کنیم.