به گزارش اکونا پرس،

به نقل از «ایثار»، حجت الاسلام حسن هنرمند در نخستین جلسه کارگروه گلزارها که در استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: هم اکنون تعداد کل گلزارهای استان قم به 80 گلزار می‌رسد که از این تعداد 54 گلزار در روستاهای قم واقع شده است و از این تعداد گلزار دو گلزار علی بن جعفر (ع) با بیش از 3000 شهید و گلزار شیخان با 700 شهید جزو گلزارهای ملی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ادامه داد: از ویژگی‌های گلزار علی بن جعفر (ع) وجود مزار سرداران دوران دفاع مقدس چون «شهید مهدی زین‌الدین»، شهدای غیر ایرانی و تنها شهید اروپایی دفاع مقدس «شهید کمال کورسل»، شهدای منا و شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: گلزار شیخان هم با 700 شهید از قدیمی‌ترین گلزارهای استان است که در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت معصومه  (س) واقع شده است.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: حفظ و نگهداری گلزارها نیازمند توجه جدی مسئولان امر است، شهدا با خونشان امنیت و آرامش را به جامعه هدیه کردند و مزار ایشان پرچم‌های افتخار و اقتدار این سرزمین است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم هم در این نشست گفت: دهیاری‌ها با نظارت فرمانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای حفظ و نگهداری از گلزارهای شهدا اهتمام جدی‌تری داشته باشند.