به گزارش اکونا پرس،

حجت‌الاسلام احمد احمدی در جمع خبرنگاران  در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد شهادت شهید استاد مرتضی مطهری، هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه گفت: به لحاظ شخصیت استثنایی شهید مطهری بعد از شهادت ایشان از ۶ اردیبهشت ماه تا ۱۲ اردیبهشت ماه، هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری درباره شخصیت شهید مطهری گفت: فهم و شناخت اسلام ناب مستند، هوشمندی و بصیرت وافر در شناسایی جریان‌های منحرف و شجاعت و بی پروایی در برخورد با جریان‌های منحرف؛سه ویژگی شاخص استاد مطهری از نگاه رهبر معظم انقلاب است.

احمدی اظهارداشت: با توجه به آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، برنامه‌های پیش بینی شده در دو بخش سپاه و بسیج استان قم با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان، به صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه قم ادامه داد: برنامه‌های سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) در ۴ محور تبیین و ترویج اندیشه‌های شهید مطهری در قالب پاورپوینت و مقاله نویسی، تبیین و ترویج نقش عناصر تاثیرگذار در تربیت و آموزش‌های عقیدتی، تکریم و تجلیل از برترین‌های تربیت آموزش عقیدتی شامل بسیجیان، سربازان و پایوران و همچنین تکریم و تجلیل از فراگیران برتر پیش بینی شده است.

حجت الاسلام احمدی ضمن اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان در هفته عقیدتی سیاسی افزود: تکریم و تجلیل از معلمان و فرهنگیان به ویژه آنان که در ایام کرونا در تعلیم و آموزش نقش موثری داشته اند، برگزاری مسابقه کتابخوانی از یکی از کتاب‌های شهید مطهری، تجلیل از خانواده شهدای معلم، جمع‌آوری آثار شهدای فرهنگی جهت برگزاری کنگره شهدای فرهنگی در سال آینده، توانمندسازی معلمان، فضاسازی محیطی، تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی و همچنین گلباران مرقد شهید مطهری (در صورت امکان) از جمله برنامه‌های بسیج فرهنگیان است.

وی در خصوص برنامه ریزی‌های دیگر رده‌های سپاه قم تصریح کرد: همچنین معاونت روابط عمومی فراخوان مقاله نویسی با موضوع راهکار‌های مشارکت حداکثری در انتخابات و فراخوان عضویت در کانال تربیتی، اخلاقی و معرفتی در پیام رسان سروش را ایجاد کرده است.

احمدی ادامه داد: معاونت سیاسی سپاه استان نشست‌های بصیرتی را بصورت محدود  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در رده‌های بسیج پیش‌بینی کرده است و معاونت فرهنگی اجتماعی فضا سازی سطح شهر و ... را عهده دار میباشد و همچنین در بخش معاونت فرهنگی خانواده؛ برای خانواده‌ها برنامه‌هایی نیز پیش بینی شده است.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده ویژه دانش آموزان گفت::برگزاری نقاشی در مقطع ابتدایی با موضوع ماه مبارک رمضان، امام علی (ع) و معلم، مسابقه خطاطی در مقطع متوسطه با موضوع یکی از زیباترین کلام‌های امام علی (ع) و قصه‌گویی یکی از داستان‌های راستان شهید مطهری در قالب کلیپ از جمله این برنامه‌ها است.