به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم فعالیت‌های این معاونت برای ۶ هزار و ۱۰۲ دانش‌آموز و ۵۴۵ دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد در استان قم را تبیین و تصریح کرد: در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از طریق فضای مجازی هدف‌گذاری شد.

وی بابیان اینکه کرونا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را تحت شعاع خود قرارداد گفت: تعطیلی اردوهای زیارتی، آموزشی و تربیتی برای سنین مختلف ازجمله این فعالیت‌ها بوده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم تغییر رویکرد و اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی در زمان شیوع کرونا را یادآور شد و گفت: آموزش و آگاه‌سازی در اولویت اول و پرداخت کمک‌هزینه به دانش‌آموزان و شهریه به دانشجویان در اولویت دوم برنامه‌های این حوزه قرار داشت.

صالحی بابیان اینکه در سال گذشته برای آگاه‌سازی ۵ هزار و ۳۳۹ نفر کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی علمی، هنری و مهارت‌های زندگی برگزارشده است ادامه داد: این دوره‌ها با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته درمجموع به بیش از پنج هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه کمک‌هزینه تحصیلی و تأمین شهریه پرداخت شد تصریح کرد: در سالی که گذشت ۱۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال برای این اقدام مهم هزینه شد.

صالحی افزود: برای سایر فعالیت‌های حوزه فرهنگی در سرفصل‌های مختلف نیز ۵۴ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم ضرورت تأمین نیازمندی‌های آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را خاطرنشان و اظهار کرد: در سال گذشته ۷۰۹ دستگاه تبلت مرغوب بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

وی از ارائه خدمات فرهنگی به ۲۲۲ دانش‌آموز، دانشجو و طلاب علوم دینی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۶۱ میلیون ریال خبر داد و گفت: به چهار هزار و ۶۵۳ دانش‌آموز و دانشجوی مستقر در کانون‌های فرهنگی نیز یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال خدمات ارائه‌شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با اشاره به فعالیت وسیع حوزه فرهنگی کمیته امداد استان قم در فضای مجازی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش زیادی در کاهش آسیب‌های روحی و جسمی مددجویان داشته که نتایج موفق آن در خانواده‌های تحت حمایت مشهود بوده است.