به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج قم، متن پیام سید مرتضی سقائیان نژاد به شرح زیر است:

بسمه تعالی

هرجا سخن از پیشرفت است نام معلّم و کارگر بر تارک موفقیت‌های آن می‌درخشد. هر دو قشر با از خودگذشتگی، سازندگی و پیشرفت را نوید می‌بخشند. معلم با ایثارش، زیرساخت‌های تربیتی و نیروی فکری آن را آموزش داده و کارگر باورمندی را به منصه ظهور می‌رساند. یازدهم و دوازدهم اردیبهشت روزکارگر و روزمعلم دو تاریخ مهم و تاثیرگذار در پیشرفت انسان و جامعه است.

فعالیت‌های مبتنی بر خودباوری عاملی مهم و سرنوشت ساز در زندگی افراد و در توسعه و پیشرفت جامعه است و با تقویت آن شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم و کارگر، انسانی وارسته و خستگی ناپذیر است که به قله رفیع خودباوری دست یافته؛ به‌گونه‌ای که اعتماد به نفس درتلاقی تلاش و عمل کارگر به خوبی مشهود است.

پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی و مجاهدت برای تحقق آنهاست و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و تربیت معلم و بازوی توانمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت، رونقی دو چندان خواهد یافت.

تعلیم و تربیت بستر ساز تعالی فهم و تعیین کننده مسیر برای رسیدن به اهداف عالی است. معلمی سرچشمه‌ای برای تربیت و انگیزه بخشی در شناخت و معرفت است و حرفه‌ای است برای رونق بخشی سایر حرفه‌ها و عاملی تاثیرگذار در ارتقاء دانش و بینش سایر حرفه‌ها است. معلم با تعلیم علم، تشخیص وپرورش استعدادها، مسیر پیشرفت را برای افراد هموار می‌سازد و توسعه جامعه را بیمه می‌نماید و هر جامعه موفق مرهون زحمات و خدمات کارگران از سویی و معلمین پرتلاش و دلسوز از دریچه ای دیگر است.

در اینجا شایسته است تا یاد کنیم از تمامی کارگران و معلمین بزرگواری که ندای حق را لبیک گفته و آسمانی شدند؛ از کارگران و معلمین بازنشسته، شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر و تمامی شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم و سلامت که آرامش و امنیت ما مرهون گذشت آنهاست.

اینجانب به درس آموزی از مکتب معلمین گرانقدر و همکاری در کنار کارگران توانمند افتخار نموده و این دو روز به یادماندنی را صمیمانه تبریک گفته و سلامتی، موفقیت و پیشرفت را برای این عزیزان در سایه مهر الهی مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم