به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، بهرام سرمست استاندار و حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به همراه جمعی از مسئولان، معاونان و معلمان این اداره‌کل ، به مناسبت روز معلم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار کردند.

آیت‌الله سعیدی در این دیدار سالروز ضربت خوردن امیر المومنین(ع) را تسلیت گفت و ضمن گرامیداشت روز کارگر و روز معلم و شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری (ره) با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: العِبادَةُ سَبْعَةُ أَجْزاءٍ؛ أَفْضَلُها طَلَبُ الحَلالِ عبادت هفت جزءدارد که برترین آن طلب حلال است.

وی اضافه کرد: طلب حلال نقش مهمی درحلال خوری دارد و حلال خوری نقش مهمی در انجام عمل صالح دارد، کارگر در تولید کالا و غذای حلال نقش انکار ناپذیری دارند و هم از نظر حجم کار و تلاشی که می‌کنند و هم از نظر تولید رزق و روزی و کارهای حلالی که انجام می‌دهند قابل تقدیر هستند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به تحریم‌های  به وجود آمده ازسوی دشمنان مطرح کرد: به همت کارگران و تولیدکنندگان هر روز در راستای نگاه به درون کشور یک درب جدیدی گشوده می‌شود و این یک نه بزرگ به دشمنی است که می‌خواست و می‌خواهد و تلاش می‌کند تا در عرصه‌های اقتصادی کشور ما را در تنگنا قرار دهد و خسارت و ضرر وارد کند اما کارگران ما گام‌های خوبی مقابل دشمن برداشته‌اند.

وی ادامه داد: تقارن شهادت معلم بزرگ با روز ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) به ما یادآوری می‌کند که معلمان ما نه فقط در سنگر تدریس و تعلیم بلکه در هر سنگری که توان و امکانش را داشته باشند قدم‌های بزرگی را برمی‌دارند.

امام جمعه قم از منزل، مدرسه و مسجد به عنوان سه کانون مهم در حوزه تعلم و تربیت یاد کرد و گفت: با این محدودیت‌های اخیر ارتباطات معنوی مردم با دوران قبل از کرونا متفاوت شده اما هیچگاه این ارتباط و زنجیره قطع نمی‌شود و معلم‌ها همان راهی را که حضرت امیر(ع) پیمودند دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما دستاوردهای فعلی نظام اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله علمی و نظامی را مدیون آموزش و پرورشی هستیم که به تربیت نیروهای توانمند در این کشور پرداخته است.

سعیدی گفت: در این روزها باید کاری کرد تا ارتباط معلمان با دانش آموزان که در اثر شیوع کرونا کمتر شده حفظ و تقویت شود تا با این ارتباط بعد معنوی و تربیتی دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف مثل عفاف و حجاب نیز مورد توجه قرار گیرد.