به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، لادن مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ضمن اشاره به راه اندازی سامانه جدید توان آفرین گفت: این سامانه‌ در راستای حمایت حداکثری از شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری کشور با اعطای تسهیلات کم بهره ایجاد شده است.

مهدوی هدف از راه اندازی این سامانه را یکپارچه‌سازی و تمرکز زدایی در اعطای تسهیلات کم بهره و نیز تسریع در فرایند اعطای تسهیلات، در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: افزایش میزان شفافیت در ارائه تسهیلات و کاهش دخالت انسانی در مراحل ارزیابی از دیگر مزایای این سامانه است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: شرکت ها و فعالان حوزه فاوا از این پس می توانند جهت برخورداری از تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سامانه یاد شده مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. 

وی ادامه داد: تا پیش از این درخواست همه متقاضیان توسط کارگروه کشوری مورد بررسی قرار می‌گرفت، اما از این پس وظیفه یاد شده به کارگروه‌های استانی محول شده است و بنابراین پیش‌بینی می‌شود سرعت عمل و در نتیجه رضایتمندی بیشتری را به همراه داشته باشد.

براساس این گزارش کسب و کارها و شرکت های حوزه فاوا می توانند درخواست خود را جهت دریافت تسهیلات از طریق سامانه  http://tavanafarin.ito.gov.ir   ثبت و پیگیری کنند.