به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم ترتیل خوانی، سخنرانی مذهبی و مناجات خوانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان پرمخاطب‌ترین برنامه های شبکه های سیمای ملی در این نوع برنامه ها بوده و بیشتر مخاطبان سیما برنامه های تولید شده در حرم مطهر بانوی کرامت را انتخاب کردند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما حدود ۲۹ درصد مردم در ماه رمضان سال جاری پای برنامه های ترتیل خوانی رسانه ملی نشسته اند که شبکه سه سیما با پوشش مراسم ترتیل خوانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با ۱۱.۵ درصد مخاطب در صدر شبکه های سیما ایستاده است.

همچنین بیش از ۲۵ درصد مردم در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ پای سخنرانی های مذهبی سیما از شبکه های مختلف نشسته اند و در این میان شبکه سه که سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در حرم مطهر بانوی کرامت را منعکس کرده است با اختصاص ۱۰.۴ درصد مخاطب به خود در رتبه نخست شبکه های رسانه ملی در این زمینه نیز قرار گرفته است.

همینطور حدود ۲۶ درصد مردم برنامه های مناجات خوانی شبکه های مختلف سیما را دنبال کرده اند که شبکه یک سیما با پوشش مناجات خوانی حرم مطهر بانوی کرامت که توسط مهدی سلحشور قرائت شد مخاطب بیشتری نسبت به سایر برنامه های مناجات خوانی صدا و سیما داشته است.

گفتنی است با عنایت حضرت معصومه سلام الله علیها و لطف نگاه مخاطبان این برای دومین سال پیاپی است که هر سه برنامه تولید شده در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها رتبه نخست برنامه های ترتیل خوانی، مناجات خوانی و سخنرانی مذهبی را به خود اختصاص می دهد.

مراسم ترتیل خوانی حرم مطهر بانوی کرامت از سال ۱۳۷۰ هرساله با حضور پرشور زائران و مجاوران حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شده و از زمان شیوع ویروس کرونا بدون حضور مردم و به صورت رسانه ای برگزار می شود که همچنان مخاطبان خود را حفظ کرده است.