به گزارش اکونا پرس،

شهردار اصفهان در این مراسم گفت : اگر امروز در هر نقطه از شهر شاهد تحول عمرانی هستیم به دلیل حرکت بر اساس برنامه راهبردی است.

قدرت الله نوروزی مهمرین شاخصه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ را  سنجش پذیر بودن ان عنوان کرد و افزود؛:  وقتی از سنجش پذیری سخن می‌گوئیم یعنی برنامه قابل ارزیابی بوده و می‌توان انحراف آن را در مسیر دید و از شرایط اطلاعات دقیقی به دست آورد و در پایان نیز نتایج آن را مشاهده کرد.

وی افزود: اگر امروز همه کسانی که شهر را دوست دارند و به مردم اصفهان علاقه مند بوده و خواستار توسعه، پیشرفت شهر و رفاه عمومی و آرامش شهروندان هستند اذعان دارند که اگر اصفهان در وضعیت خوبی قرار دارد، در نتیجه داشتن و عمل کردن به برنامه بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر شاهد اتفاقات بزرگی در شهر هستیم و دیدیم که ۱۵ درصد باقی مانده خط یک مترو در مدت زمانی کمتر از چهار ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت، اگر حلقه حفاظتی شهر شکل گرفت و سخت‌ترین نقطه آن با آزادسازی‌های سانت سانتی با سرعت در حال انجام است، اگر امروز اصفهان افتخار می‌کند که دارای نمایشگاه بین المللی استاندارد شده و این شهر در آستانه ورود به صحنه بزرگی برای استقبال از اجلاس‌های بین المللی در سالن اجلاس است، اگر اصفهان از نظر معنوی در بهترین نقطه یعنی تخت فولاد و گلستان شهدا دارای جایگاه ویژه برای برگزاری بهترین برنامه‌ها است، اگر چهارباغ اصفهان تبدیل به یک محور فرهنگی شده که خاص و عام به عنوان یک نقطه پرجاذبه برای گردشگری از آن یاد می‌کنند، اگر امروز در هر نقطه از شهر تحول عمرانی آغاز شده و می‌توانیم با جرأت بگوییم صدا و سیما می‌تواند هر شب برای امیدبخشی به مردم یک افتتاحیه شهرداری را به نمایش بگذارد و اگر امروز توده مردم از خادمان خود در شهرداری راضی هستند همه و همه به خاطر داشتن برنامه بوده است.

وی تأکید کرد: نمی‌توان مسیر پر از سنگلاخ را بدون برنامه طی کرد چرا که بدون برنامه بودن به معنای سردرگمی، گمراهی، هر لحظه دست به یک اقدام زدن و دوری جستن از نتیجه محوری و شفاف نبودن است.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری از سال ۷۵ برنامه اصفهان +۲۲ را داشته اما از سال ۹۰ برنامه‌های این شهر با نگاه راهبردی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: اگر امسال بودجه شهرداری بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تدوین شده دلیل آن بوده که رابطه علت و معلولی مشکلات شهری را دریافته و برنامه‌های قبلی را آسیب شناسی کرده است از این رو با بهره‌مندی از نظرات ذی‌نفعان متعدد از اقشار مختلف از جمله علمای دانشگاهی، جمعیت‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت، زنان و مردان، پزشکان و مهندسان در پنج هزار نفر- ساعت نظریه دادند و بیش از یک سال بر روی این برنامه بررسی و مطالعه شد و امروز با اطمینان می‌گوئیم اولین بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه ۱۴۰۵ تدوین شده مسیر شهر را به سمت شکوفایی بزرگی بازکرده است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مدیریت پسماند شهر در روز یکشنبه هفته آینده گفت: روزانه از یک هزار تن پسماند جمع آوری شده سطح شهر ۱۰ تا ۳۰ متر مکعب شیرابه تولید می‌شود، شیرابه خطرناک‌ترین عنصری است که می‌تواند سلامت جامعه را برهم بزند از این رو شهرداری با نگاه محیط زیستی که می‌تواند شهر را در مقابل تمام مشکلات تاب آور کند تلاش کرده در این راستا گامی بزرگ بردارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: با احداث کانال‌های ایزوله شده دیگر شیرابه‌ها با حجم ۳۰ مترمکعب در زمین فرو نمی‌رود و دیگر شاهد آلودگی‌ها نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: با قراردادی که با شرکت مپناامضا شده دیگر شاهد ۴۰ درصد مواد غیر آلی دفنی نخواهیم بود.

راه اندازی دوخط جدید پردازش پسماند بزودی

نوروزی تصریح کرد: از یک هزار تن پسماند جمع آوری شده در یک روز از سطح شهر ۵۰۰ تن دفن می‌شد که امروز این مقدار به ۴۰۰ تن رسیده اما در یک فرایند سریع به شرایطی تبدیل می‌شود که پسماند در محیط بی هوازی قرار می‌گیرد و ابتدا به گاز و سپس به برق تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه هفته آینده دو خط تولید جدید در کارخانه پردازش پسماند اصفهان افتتاح می‌شود، تأکید کرد: در برنامه پنج ساله آینده اصفهان به این برنامه‌ها توجه ویژه شده است؛ تا پنج سال آینده حمل و نقل عمومی شهر صددرصد هوشمند می‌شود و همه باید تلاش کنند و کارشناسان و مخالفان باید بیشتر بررسی کنند تا شاهد حرکت تراموا نیز در اصفهان باشیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: تا پنج سال آینده باید رینگ چهارم نیز ساخته شده باشد.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان گفت: چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری در حوزه حمل و نقل، ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری و ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره‌وری اختصاص می‌یابد.

نوروزی تأکید کرد: تا پنج سال آینده بالغ بر ۷۳ هزار میلیارد تومان برنامه و پروژه در این شهر به عنوان شهری جهانی، بین المللی و تاریخی عملیاتی خواهد شد.

ارتقا جایگاه شهر اصفهان تا ۵ سال آینده

وی افزود: هزینه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه حمل و نقل به معنای کاهش آلودگی هوا و ترافیک و مصرف سوخت است. و تا افق برنامه خرکت تراموا را در اصفهان شاهد هستیم از این رو به تمام کسانی که در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ نقش داشتند به ویژه ذی‌نفعان متولیان حوزه معاونت برنامه‌ریزی، اعضا شورای اسلامی شهر و همه مدیران خسته نباشید گفته و تبریک می‌گویم.

شهردار اصفهان تأکید کرد: به شهروندان نوید می‌دهم اگر برنامه به درستی سیر شود بی شک جایگاه شهر و رفاه عمومی و آسایش شهروندان افزایش پیدا می‌کند و شاهد شهری ایمن و زیست پذیر خواهیم بود.

دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان در ادامه از مشخصه های این سند راهبردی استفاده از خرد جمعی همه گزوه های هدف عنوان کرد

استاندار اصفهان در ادامه به تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت جهت تامین آب شرب مردم اصفهان خبر داد و گفت اکسالی که خشکسالی که با آن روبرو هستیم در ۵۳ ساله گذشته  بی سابقه بوده است و مردم را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرد.