به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه در سال 1400 تمام تلاش خود را برای حمایت از تولیدات مددجویان این نهاد در قم و رفع مشکلات و موانع آن به کار خواهیم بست گفت: امسال با برگزاری سه مرحله آموزشی مقدماتی، مهارت‌آموزی و پایدارسازی اشتغال برای هزار و 850 نفر مقدمات این کار بیشتر از گذشته فراهم‌شده است.

وی بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال جاری سه هزار و 596 نفر از طریق کاریابی به کار مشغول خواهند شد تصریح کرد: راه‌اندازی و اجرای دو هزار و 865 طرح خودکفایی و اشتغال نیز در دستور کار قرار داده‌شده است.

مصلح از راه‌اندازی کانون خیرین کارآفرینی در سال 1400 خبر داد و افزود: در ادامه راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرینی، در سال جاری هم چهار مرکز دیگر افتتاح خواهد شد.

وی برگزاری 200 رویداد کارآفرینی را خاطرنشان کرد و گفت: 30 طرح نیز در این رویداد ارزیابی خواهد شد.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم از همکاری 20 نفر از جهادگران کارآفرین خبر داد و تصریح کرد: برنامه رسیدگی و کمک به 277 طرح آسیب‌دیده نیز در سال جدید، در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال 143 طرح خودکفایی مددجویان، احداث یا بهسازی خواهند شد ادامه داد: امیدواریم بتوانیم 55 طرح مولد خورشیدی ( فتو ولتائییک ) نیز برای کسب درآمد افراد تحت حمایت متقاضی این طرح در سال جدید راه‌اندازی کنیم.

مصلح با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل وجود شرایط کرونا امکان برگزاری بازارچه و نمایشگاه محصولات تولیدی مددجویان وجود نداشته است تصریح کرد: بستر نمایش و فروش محصولات مددجویان این نهاد در فضای مجازی هم فراهم‌شده است و 90 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی و اشتغال نیز در راه‌اندازی این دو بازارچه و نمایشگاه مجازی نقش مؤثری خواهند داشت.