به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی با انتقاد از وضعیت مصرف در جامعه اظهار داشت: مصرف برق، آب، مواد غذایی و بهینه و سنجیده نیست و در بعضی موارد حالت اسراف دارد.

وی بر ضرورت مدیریت مصرف تأکید و آن را وظیفه همگان دانست و تأکید کرد: برنامه ریزان نیز باید راه‌های بهینه‌سازی و استفاده درست را به مردم آموزش دهند.

امام‌جمعه قم مصرف افسارگسیخته آب، برق و سایر حامل‌های انرژی را به زیان کشور دانست و خاطرطنشان کرد: اصلاح فرهنگ مصرف وظیفه شرعی، ملی و انقلابی است و همه مردم باید به این مسئله توجه کنند.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور از مبلغین حوزوی خواست تا در فعالیت‌های تبلیغی خود به مقوله فرهنگ‌سازی مصرف بهینه توجه داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی در خصوص اصلاح الگوی مصرف نیز از مسئولان خواست در زمینه استفاده از وسایل و سیستم‌های کم‌مصرف در بخش‌های عمومی، خصوصی، صنعت، کشاورزی و خانگی سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

وی بر لزوم استفاده از انرژی خورشیدی در کشور تأکید کرد و از مسئولان خواست تا تسهیلات، حمایت و پشتیبانی‌های لازم را برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی توسط مردم و بخش خصوصی فراهم کنند.

امام‌جمعه قم همچنین از اجرای طرح برق امید در کشور تقدیر کرد و گفت: تخفیف به مشترکین خوش مصرف اقدام خوبی است و این طرح می‌تواند با اطلاع‌رسانی صحیح، نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد و در این زمینه رسانه‌ها نیز نقش مهمی به عهده دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از آخرین وضعیت صنعت برق استان و مشکلات پیش رو در تابستان امسال ارائه کرد.

وی همچنین یادآور شد: سهمیه برق هر استان به صورت هفتگی از سوی شرکت توانیر اعلام می‌شود که عبور از سقف تعیین شده، منجر به اعمال خاموشی‌های اضطراری در استان می‌شود.