به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عصر یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز حکمت اسلامی صدرا با حجت‌الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان‌پناه، استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم دیدار کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه، بیان داشت: در فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی به موقعی رسیده‌ایم که باید با طرح‌های هوشمند، منسجم و موثر تبلیغی، کار گفتمان سازی را به صورت جدی در جامعه جلو ببریم.

وی گفت: معتقدیم اگر تبلیغ موثر بخواهد در جامعه اتفاق بیفتد، شاکله و نظام آن باید بر پایه اندیشه حکمت اسلامی استوار شود. از یک نظام هوشمند تبلیغی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انتظار می‌رود از تحول کوتاه نیاید. منتهی ابتناء به اندیشه متقن حکمی می‌تواند تحول را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: ما به عنوان دستگاه تبلیغی که مأموریت‌هایش ذوابعاد تعریف شده، دغدغه داریم که حکمت اسلامی صدرا چگونه در جامعه تسری و امتداد پیدا کند.    

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه به گفتمان سازی و جریان سازی در تبلیغ، بیان داشت: گفتمان سازی به این معناست که وقتی اندیشه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شود در دل بسیاری از مردم و جوانان سرایت کند.

استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم گفت: اولین چیزی که در گفتمان سازی به کار می‌آید حالت جمعی گسترده است. در این زمینه باید مدل‌هایی داشته باشیم که طرح امام محله، اربعین حسینی و ساماندهی فضای مجازی از جمله آن‌هاست.

وی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: در خبرها دیدم که شما تأکید داشتید که امام جماعت باید امام محله بشود. اگر با جدیت روی این اندیشه کار بشود قطعا تاثیرگذار است. اربعین هم گفتمان عمومی ویژه‌ای را پدید می‌آورد که خیلی معنادار است و باید روی آن سرمایه گذاری شود، در صورتی که با شیوع کرونا، مسائلی به وجود آمد که باید فکری به حال آن کرد. در مسأله فضای مجازی هم دغدغه‌های جدی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه در بخش پایانی سخنان خود واگذاری امور مربوط به تهیه محتوای مناسب و تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه علمیه خواهران و ورود حوزویان به مدارس را ضروری دانست.