به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مرکز مصلی پنجمین پایگاه تجمعی واکسیناسیون در قم است، اظهار کرد: مرکز شماره دو و سه واکسیناسیون بر اساس استانداردهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرایط مراکز تجمیعی را ندارند به همین علت طی روزهای آینده به دنبال استفاده از مکان‌های دیگری برای این مراکز هستیم.

وی اضافه کرد: تا پایان هفته یک مرکز خودرویی افتتاح می‌شود تا بتوانیم به شیوه مطلوب به سالمندان خدمت‌رسانی داشته باشیم، هر چند اکنون نیز امکان تزریق واکسن در خودرو در دیگر مراکز فراهم شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم تا یک مرکز واکسن در نیروگاه و یک مرکز دیگر در پردیسان ایجاد کنیم تا بتوانیم دسترسی مردم به مراکز واکسیناسیون را تسهیل کنیم.

وی از ایجاد 6 لاین تزریق در مصلی قدس قم یاد کرد و گفت: در این مرکز شرایط استانداردی فراهم کرده‌ و در سطح ملی به یک جایگاه مطلوب رسیده‌ایم.

محبی با بیان اینکه در برنامه واکسیناسیون قم تا به امروز 48 هزار واکسن را دریافت کرده‌ایم، عنوان کرد: بیش از 38 هزار واکسن تا به امروز تزریق شده و امروز به مرز 40 هزار واکسن خواهیم رسید و در هفته جاری نیز محمول واکسن در سطح کشور توزیع نمی‌شود به همین علت برای روزهای آینده هفته جاری هشت هزار واکسن در اختیار داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از تزریق واکسن به کادر درمان استان قم یاد کرد و گفت: جانبازان شیمایی، پاکبان‌ها، مراکز درمانی خصوصی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که امکان مواجهه با بیمار را دارند، بیماران خاص و شاغلان در آرامستان‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محبی با بیان اینکه استقبال از واکسن کرونا در قم برای گروه سنی 70 تا 75 سال کمتر از 25 درصد و برای گروه سنی بالای 80 سال کمتر از 50 درصد بوده است، ادامه داد: اکنون در شهر قم گروه سنی بالای 70 سال و در مراکز روستایی واکسن گروه سنی بالای 60 سال را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ واکسن کرونا برای مردم کشور ناشناخته است و برخی از شبهات مختلف در مورد این واکسن مطرح شده درحالی‌که کشورهایی که آمار واکسن مطلوبی داشته‌ و توانسته‌اند آمار مرگ و میر را کنترل کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در داخل استان هیچ عارضه‌ جدی از واکسن کرونا نداشته‌ایم، مطرح کرد: با گذشت زمان، افزایش مراجعات برای دریافت واکسن کرونا را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: واکسن برای گروه سنی اعلام شده موجود است به همین علت امیدواریم افراد از تجمع و مراجعه هم‌زمان خودداری کنند درحالی‌که مراجعات اول صبح موجب تجمع و افزایش احتمال گسترش ویروس می‌شود.