به گزارش اکونا پرس،

شروع این مراسم با تکریم و اطعام ناهار 140 نفر از مادران و فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان در یکی از تالارهای شهر بود . در ابتدای این جلسه حجت الاسلام مظفری در جمع خانواده زندانیان بیان داشت : مجموعه قضایی استان از رنج و ناراحتی که شما متحمل می شوید مطلع است و تلاش ما هم بر این است که تا حد امکان از آلام شما بکاهیم و ناراحتیم از این که سرپرست زندگی شما می توانست در کنار خانواده خود باشد ولی اکنون در زندان و بدور از شما هست.

رئیس کل دادگستری ادامه داد : شما خانواده ها نقش بسیار مهمی در کاهش ارتکاب مجدد جرم همسرانتان دارید چه زمانی که فرد درون زندان متحمل حبس است وچه ایامی که به مرخصی آمده و یا آزاد می شود. شدیدا باید نسبت به قبل از وی مراقبت بیشتری داشته باشد. همچنین خواهش ما از شما این است که حواستان به فرزندانتان باشد مبادا غیبت پدر موجب آسیب به آنها شود.

در ادامه دکتر رنجبر مدیر کل زندانهای قم نیز ضمن تبریک این روز به خانواده های مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان در سخنانی افزود : مجموعه قضایی استان نهایت همکاری را با اداره کل زندانها به ویژه در بخش حمایت از خانواده زندانیان دارند که به نوبه خود تشکرمی کنم . بعنوان نمونه می توان به تسهیل شرایط اعطای امتیاز زندان باز ، تمدید مرخصی زندانیان ، توسعه اشتغال زندانیان درون زندانها ومراکز بیرون زندان ، حمایت از توانمند سازی خانواده زندانیان و... اشاره نمود که این حمایت ها از سوی مراجع قضایی باعث می شود که اداره کل زندانهای استان و انجمن حمایت زندانیان ، نسبت به حمایت و رفع مصائب و مشکلات شما تلاش و همت بیشتری داشته باشد.

در ادامه ، فرزند دانش آموز نخبه یکی از زندانیان با خواندن دکلمه و شعری ، ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان، گوشه ای از ناراحتی خود نسبت به نبود پدر را بیان کرد.

در ادامه این مراسم از 185 بسته معیشتی اهدایی از سوی ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) به خانواده زندانیان نیازمند با حضور رئیس کل دادگستری استان رونمایی شد.

در پایان ، ضمن اهدای شیرینی ، بن های خرید کالا که توسط خیرین اهداء شده بود و کیف و لوازم التحریر به شرکت کنندگان در این جشن ، فرزندان زندانیان به همراه مادرانشان در مجتمع بازی رنگین کمان حاضر و تفریح نمودند.

آخرین برنامه روز پنجم خرداد روز ملی « نسیم مهر» حمایت از خانواده زندانیان ، بازدید رئیس کل دادگستری همراه با مدیر کل زندانهای استان از دو خانواده زندانی نیازمند در قالب طرح « بشیر کوثر » بود که مقرر شد مشکلات این دو خانواده با پیگیری انجمن حمایت زندانیان و مرکز نیکوکاری شهید لاجوردی رفع شود .