به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایثار واحد استان قم،مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم  در این آئین گفت: خانه شهیدان زین الدین سه سال پیش در اختیار شهردرای قم قرار گفت تا آثار شهید در معرض دید جوانان و مرکزی برای اشاعه فرهنگ ناب انقلاب اسلامی قرار گیرد.

 ابوالقاسم مقیمی ادامه داد: با سه هدف ارائه الگوی مناسب تربیت جوان انقلاب اسلامی، مدیریت انقلابی نیروهای جوان و همچنین شهادت طلبی و معرفی شهدا به عنوان الگوی جوانان، کار آماده سازی این مکان به عنوان موزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای طراحی این موزه، بیش از یکسال و نیم مطالعه انجام شده و برخی آثار ارائه شده در این موزه برای اولین بار است که در معرض عموم قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه قم همیشه در مسیر کاروان های راهیان نور بوده است با تکمیل و بهره برداری از خانه موزه های شهدا، به عنوان قطب گردشگری حوزه ایثار و شهادت نیز مطرح شود .

شهید مهدی زین‌الدین یکی از فرماندهان و نامداران دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که با برخورداری از بینش عمیق سیاسی در خنثی کردن حرکت‌های انحرافی و ضدانقلابی گروهک‌های تروریستی نقش به سزایی داشت و در دوران دفاع مقدس با فرماندهی لشکر ۱۷ علی بن‌ابی طالب رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد.

برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه شده است، که ۵۸۰ میلیون تومان آن در زمینه تولید محتوا و تعمیرات ابنیه و ۲۰۰ میلیون تومان نیز توسط منطقه هفت صرف محوطه‌سازی شده است

برای این طرح فرهنگی که در کوچه ۲۸ خیابان شهدا واقع‌شده و در وسعتی به مساحت ۲۴۰ مترمربع ساخته‌شده، پنج میلیارد تومان صرف هزینه تملک شده است.