به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره روابط عمومی مخابرات منطقه مرکزی یکی از عوامل که همه‌ساله ضمن وارد آوردن خسارات مالی باعث ایجاد قطعی و اختلال در ارتباطات تلفنی و اینترنت و چالش برای همکاران مخابرات منطقه مرکزی می‌شود، اقدام به حفاری و یا تخریب ساختمان قبل از اطلاع‌رسانی به مراکز تلفن در سطح استان است.

بر پایه این گزارش کم‌وبیش مشاهده شده است که شهروندان گرامی بدون اطلاع از وجود کابل‌های مخابراتی، اقدام به حفاری کرده و ناخواسته ضمن ایجاد خسارت مالی، باعث اختلال و قطعی ارتباط می‌شوند.

در کنار این مشکل بازهم مشاهده شده است که بعضی از شهروندان بدون اطلاع به مخابرات، اقدام به تخریب بناهایی می‌کنند که کابل یا سیم مخابراتی بر روی دیوارهای آن نصب شده است که این مورد هم خسارت و قطعی به دنبال دارد.

بنابراین از شهروندان محترم موکداً درخواست می‌شود قبل از اقدام به هرگونه فعالیت ساختمانی، با استعلام و اطلاع‌رسانی به مخابرات محل خود، از بروز خسارت جلوگیری کنند؛ چراکه با اطلاع از وجود کابل‌های مخابراتی، با احتیاط بیشتری فعالیت خود را انجام داده و همچنین همکاران ما با حضور در محل، اقدام به جمع‌آوری کابل یا تأسیسات مخابرات از روی دیوارها کرده و از بروز خسارت جلوگیری می‌کنند.

گفتنی است ،پرداخت هزینه خسارت واردآمده به‌عهده افرادی است که باعث ایجاد آن شده‌اند.