به گزارش اکونا پرس،

امیر جعفری فرمانده قرارگاه روشنگری "مه‌شکن" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری .................. از تداوم فعالیت‌های این قرارگاه به منظور ترغیب عموم مردم به حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خبر داد و اقدامات صورت گرفته تاکنون را این چنین بیان نمود: به فضل الهی و با تشکیل قرارگاه استانی با عنوان "مه‌شکن" توانستیم در ابتدا یک دسته بندی کلی از شبهات انتخاباتی موجود در سطح جامعه را احصا و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی نماییم.

وی به شناسایی افراد توانمند در سخنوری و تشکیل گروه‌های دو و سه نفره جهت مراجعه خانه به خانه برای توجیه شبهات انتخاباتی اشاره کرد و در ادامه گفت: با نصب پوستر‌هایی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی در سطح مساجد، معابر و مکان‌های پرتردد سطح محلات و شهر تا حد ممکن دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساندیم.

وی افزود: در پلاکارد‌ها و بنر‌های نصب شده سعی گردیده عوامل موثر در ایجاد انگیزه و حرکت گسترده عموم مردم به سوی انتخابات گنجانده شود.جعفری همچنین تهیه تراکت‌هایی از جملات گیرا و جذاب جهت شرکت در انتخابات و پخش در منازل را از دیگر اقدامات قرارگاه "مه‌شکن" عنوان کرد و گفت: این قرارگاه با برنامه ریزی جهت برگزاری مسابقه‌ی "من و رفیقم پای صندوق رأی" با رویکرد دعوت هر بسیجی از یک رفیق غیر بسیجی اش جهت حضور دو نفره پای صندوق رأی و نیز برنامه ریزی جهت برگزاری مسابقه عکس شرکت خانوادگی در انتخابات، ابتکارات جدیدی را جهت افزایش مشارکت در انتخابات بوجود آورده است.

وی برگزاری ویژه برنامه‌های تریبون آزاد در مکان‌های عمومی با همکاری و همراهی بسیج دانشجویی و نیز برگزاری نشست‌های روشنگری در سطح مساجد، پایگاه‌ها و روضه‌های خانگی با حضور چهره‌های شاخص و اثرگذار محلات از یک سو و از سوی دیگر تولید انواع محتوا و تهیه و پخش کلیپ‌های دستاورد‌های جمهوری اسلامی و کلیپ‌های انگیزشی در سطح مساجد و شبکه‌های اجتماعی با موضوع اقتدار نظام را از دیگر اقدامات قرارگاه "مه‌شکن" خواند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم قشر‌های مختلف مردم مانند کسبه محلات و ... را مخاطب نشست‌های روشنگری و بصیرتی برگزار شده دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر "طرح روشنگری کاسب"، پویش "همیار انقلاب" برای دانش آموزان مقطع ابتدایی محلات به منظور تشویق والدین به حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات نیز به اجرا درآمده است.

جعفری اجرای پویش # من _. رأی _. اولی ام با رویکرد ترغیب و تشویق رأی اولی ها، برگزاری مسابقات کلیپ سازی و طراحی پوستر، اجرای پویش مسجد انقلابی، اجرای پویش بسیجی روشنگر با رویکرد حضور بسیجیان توانمند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و اقدام به رفع شبهات موجود و دعوت حداکثری مخاطبین شبکه‌های اجتماعی به حضور حداکثری در انتخابات را از طرح‌های بسیار ارزشمند قرارگاه "مه‌شکن" توصیف نمود.

وی همچنین از طرحی تحت عنوان ویژه برنامه‌های جشن تکلیف سیاسی با سفارش کیک و دعوت از رأی اولی‌ها در سطح مناطق نیز خبر داد و در خصوص اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی گفت: کانال‌ها و گروه‌های محتوایی گسترده‌ای در سطح مناطق و محلات قم به منظور نشر انواع محتوای بصیرتی ایجاد کردیم و همچنین کانال مرکزی دریافت شبهات محلی و پاسخ به آن‌ها در قالب کلیپ، پی‌دی‌اف و صوت نیز تشکیل گردیده است.

وی افزود: مراسمات خیابانی در قالب طنز انتخابات و اجرای سرود‌های انقلابی جهت تشویق عموم مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات نیز در سطح محلات و شهر با همکاری شهرداری و ... برپا گردیده است.

جعفری از چاپ "دعوتنامه حضور" و پخش آن‌ها به درب منازل عموم مردم در هفته منتهی به انتخابات خبر داد و در خصوص برگزاری کارگاه‌های بصیرتی تصریح کرد: کارگاه‌های توجیهی و روشنگری بسیاری مخصوص مدیران محله خواهر و برادر، فرماندهان رده‌های بسیج، مسئولین هیئات مذهبی و ... با حضور اساتید استانی برگزار گردیده است.

وی یکی دیگر از اقدامات قرارگاه "مه‌شکن" را برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و ایستگاه‌های گفتمان در سطح محلات و مناطق با حضور اساتید برجسته بخصوص در روز دختر بر شمرد و تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری با دفتر تبلیغات حوزه علمیه برنامه‌های مشترکی خوبی را با هدف افزایش مشارکت در انتخابات در سطح محلات اجرا کرده و در آینده نیز در دست اقدام داریم.

امیر جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم در پایان ضمن تقدیر و تشکر از معاونت فرهنگی‌اجتماعی این ناحیه و تمامی بسیجیانی غیور پایگاه‌های بسیج شهرستان قم تاکید کرد: به مدد الهی سلسله اقدامات صورت گرفته تا روز انتخابات ادامه خواهد داشت و از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم به پاس قدردانی از شهدایی که با خون خود جای‌جای این کشور عزیز را گلگون کرده اند، حماسه‌ای بی نظیر را در انتخابات امسال رقم بزنند همگان بدانند که مشارکت آگاهانه و حداکثری راهکار حل مشکلات اقتصادی خواهد بود