به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: تشکیل دولت انقلابی که بتواند زمینه ساز قیام حضرت حجت(عج) باشد، نیازمند روشنگری درباره حضور حداکثری مردم و نیز انتخاب اصلح است که مقام معظم نیز بارها بر آن تاکید داشته اند. از این رو، مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه مهدوی و عبادی وظیفه دارد برای کمک به مردم در انتخاب اصلح اقداماتی را انجام دهد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه رای دادن یک فریضه است و میعاد منتظران برای تبیین این فریضه اقداماتی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: تبیین الزامات حضور حداکثری بر اساس معارف قرآن کریم در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته از تریبون دارالقرآن و در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد با سخنرانی حجت الاسلام «اسماعیل خورشیدی» ازجمله این برنامه ها است.

وی از برپایی میزهای «راویان انقلاب» در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این میزها با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و به منظور پاسخگویی به سوالات زائران درباره انتخابات فعال شده اند. این میزها در شرایطی که هجمه دشمن برای تحریم انتخابات از سوی مردم شدت گرفته، می تواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: همچنین مقرر است، از ظرفیت سخنرانی و مداحی در مسجد مقدس جمکران بر اساس طرح مهندسی پیام با نگاه به دولت زمینه ساز و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و ظهور خورشید ولایت عظمی بهره بگیریم. در حوزه بیان احکام نیز احکام مربوط به انتخاب اصلح از تریبون مسجد بیان می شود.

وی از برگزاری نشست های بصیرتی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و ابراز کرد: این نشست ها هر هفته سه شنبه از ساعت ۱۷ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ در سالن شهید سلیمانی مسجد جمکران با حضور کارشناسان و صاحبنظران به دو صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و علاقمندان می توانند از طریق کانال ایتای مسجد جمکران در آن حضور مجازی داشته باشند.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره برنامه های میعاد منتظران برای ایام رحلت امام خمینی(ره)،  بزرگداشت ۱۵ خرداد و سالروز شهادت امام صادق(ع)، اعلام کرد: در این ایام هر شب و هر ظهر در صحن جامع امام مهدی(عج) با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه برنامه داریم. چنان که امشب مراسم دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام «اسماعیل خورشیدی» و قرائت دعا توسط میرزایی برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم دعای ندبه نیز ۱۴ خرداد با سخنرانی حجت الاسلام تراشیون و مداحی میثم مطیعی در صبح روز جمعه برگزار می شود. جمعه شب و شنبه شب نیز مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام «احمد پناهیان» و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می شود.