به گزارش اکونا پرس،

محمد جواد ظریف، روز جمعه در بازدید از پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان به همراه استاندار و شهردار اصفهان، با تشکر از اقدامات شهرداری اصفهان، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در اصفهان صورت گرفته است که امیدواریم مشکل آب هم به صورتیکه منافع همه را در نظر بگیرد و حق مردم اصفهان هم در این زمینه رعایت شود در همین دولت حل و فصل شود و کار به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: میزان پیشرفت قابل توجه پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان و بهره برداری از نمایشگاهی که یک نمایشگاه بین المللی آبرومند در شهر اصفهان به شمار می رود، نشان دهنده مدیریت بسیار خوب شهری و همت عالی دکتر نوروزی و حمایت استاندار و مجموعه شهرداری است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه استفاده از سالن مرکز همایش های بین المللی، بسیار مهم است، تصریح کرد: با مجموعه هایی که در این پروژه در نظر گرفته شده است، می توان از این مکان به عنوان یک مجموعه همایش های بین المللی در سطح منطقه که مشابه آن را ندیدم و به مراتب از سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد زیباتر و مدرن تر است، استفاده کرد.

وی ادامه داد: امکانات جانبی این سالن بسیار برجسته و قابل استفاده است، پیش بینی هایی که برای احداث هتل ها و مرکز دیپلماتیک و مرکز تجارت جهانی، صورت گرفته بسیار دقیق، به جا و براساس استانداردهای جهانی بوده است.

ظریف با اشاره به اینکه امیدواریم ظرف چند هفته آینده تفاهم نامه ای با شهرداری و استانداری اصفهان برای استقرار منطقه دیپلماتیک در این مرکز امضا کنیم، گفت: باید در این مرکز، جاذبه هایی برای سفارت خانه های خارجی ایجاد شود تا حضور آن ها یا به صورت استقرار دفاتر و یا به صورت کنسولگری با هماهنگی شورای تامین استان و سایر دستگاه ها، برقرار شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات بین المللی شهرداری، پروژه شهروند دیپلمات شهرداری را بسیار جذاب توصیف و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری، سرمایه گذاری برای احداث هتل های مرکز همایش های بین المللی را با طرف های خارجی علاقمند، به نتیجه برسانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما یکی از دیپلمات های بسیار خوبمان را در اصفهان مستقر کرده ایم و به صورت ویژه از شهردار اصفهان برای اختصاص یک ساختمان درخور وزارت امور خارجه به دفتر وزارت خارجه در اصفهان تشکر می کنم.

ظریف ادامه داد: البته عده ای به همه چیز ایراد می‌گیرند، در چنین مواقعی به زمزمه یک شعر بلند از سعدی عادت کردم که می گوید «به کوشش توان دجله را پیش بست، نشاید زبان بد اندیش بست»؛ اگر قرار باشد با سرزنش هر فردی کنار بکشیم، هیچ کار خوبی در دنیا انجام نمی شود چراکه هر کار خوبی در دنیا گروه مخالفی هم دارد.

وی از تقویت دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان تا سطح اداره کل خبر داد و گفت: اکنون دفتر وزارت خارجه در مشهد مقدس به اداره کل ارتقا یافته است که این کار به دلیل اهمیت مشهد مقدس و نیز حضور گسترده اتباع خارجی و کنسولگری های خارجی در مشهد بوده است اما دفتر اصفهان هم می تواند آینده بسیار گسترده ای داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: امیدوارم زحماتی که شما کشیدید و هزینه ای که شهروندان اصفهانی برای این سالن همایش ها پرداخت کرده اند، با شکل گیری با یک طراحی حساب شده، به یک مرکز همایش های بین المللی تبدیل شود؛ البته صرفا هم نباید روی مرکز همایش های بین المللی دولتی کار کرد بلکه اکنون بخش خصوصی بیشترین تعداد همایش ها را دارد و بخش خصوصی ایران با رفع تحریم ها یکی از جذاب ترین محل ها برای بخش سرمایه گذاری ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در همین پروژه توانسته اند سقفی را طراحی کنند که وزن آن از هر مترمربع 150 کیلوگرم به 50 کیلوگرم کاهش یابد؛ آینده کشور در شرکت های دانش بنیان است و ایران هم توانمندی بسیاری در این حوزه ها دارد.

ظریف با بیان اینکه سالن همایش های اصفهان برای بخش خصوصی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: اگر بخواهیم سالن زنده باشد نباید به استفاده بخش دولتی منحصر شود چراکه چنین مراکزی اگر بعد از مدتی مورد استفاده قرار نگیرد، خواهد مرد و به روز نمی شود.

وی در پایان از مجموعه مدیریت شهری اصفهان بابت ساخت مرکز همایش های بین المللی اصفهان به عنوان یک دستاورد بزرگ علمی، اقتصادی، مدیریتی و فناوری در اصفهان قدردانی کرد.

اصفهان –محسن راعی