به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازخبرنگار موج در قم، مهدی علم‌خواه ضمن معرفی خود با تشریح سوابق و اهداف پیرامون رفع مشکلات شهری اظهار داشت: بنده متولد سال 54 در شهر زنجان هستم و در حدود 35 سال است که در شهر قم و در سایه کریمه اهل بیت(ع) و مجاورت حضرت معصومه(س) زندگی می‌کنم.

وی در این باره افزود:پدر بنده روحانی است و در حوزه علمیه تحصیل کرده‌اند و در این سالها در کنار خانواده، بیشترین استفاده را از فضای معنوی قم برده‌ایم و در طول این سالها عمده‌ترین فعالیت‌های بنده نیز در حیطه برنامه‌های قرآنی بوده است.

علم‌خواه در خصوص برخی سوابق در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی بیان کرد: تجربه‌های ارزنده‌ای از آموزش‌های قرآنی و اجرا و تلاوت‌های قرآنی در مسابقات مختلف داشته‌ام و به عنوان آموزش یار نهضت سواد‌آموزی نیز افتخار حضور در مسیر تعلیم و تربیت دارم.

وی در مورد رویکردهای قرآنی خود عنوان کرد: سالها قبل در دیدار با رهبر معظم انقلاب، به من نوید زیبایی در خصوص اهتمام ورزیدن به قرآن کریم در زندگی شخصی دادند و بنده از سال 69، در تحقق اهداف قرآنی، شغل معلمی را نیز آغاز کردم و در سال 73 با دریافت دیپلم در رشته علوم تجربی در دانشگاه مفید به تحصیل مشغول شدم و همزمان در دو رشته دروس حوزوی و علم اقتصاد به کسب دانش پرداختم.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: قبل از ورود به دانشگاه نیز، یک سال از خدمت مقدس سربازی را در ارتش سپری کردم و در سال دوم خدمت، جذب دانشگاه مفید شدم و پس از تحصیلات، دوران خدمت را تکمیل کردم.

علم‌خواه همچنین افزود: بنده در سال 81 به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمدم و از همان سال تدریس دروسی ازجمله علوم اقتصاد، پرورشی و قرآن را آغاز کردم و دروس را در سطح عالی دانشگاه برای دانش آموزان ارائه دادم.

وی در مورد دیگر سوابق تحصیلی و خدمت در مسیر تعلیم و تربیت اظهار داشت: همزمان با خدمت در آموزش و پرورش در سال 82 در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی گرایش توسعه روستایی پذیرفته شدم، سپس از سال 85 به عنوان یکی از مبلغان و سفرای قرآنی جمهوری اسلامی ایران به بیش از 10 کشور دنیا سفر کردم و تجربیات مهمی در حوزه تبلیغ علوم دینی و رفع مشکلات اقتصادی و نگاه جامع به همه مسائل از طریق آموزه‌های قرآنی کسب کردم.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: بنده در سال 90 نیز موفق به کسب مدارک تخصصی در رشته قرآن کریم شدم که این مدارک شامل کارشناسی مدرسی قرآئت، کارشناسی تلاوت قرآن و کارشناسی مدرسی علوم و فنون قرآئت است.

وی در مورد دیگر سوابق تحصیلی تصریح کرد: در سال 92 با توصیه اساتید حوزه در مقطع دکترای فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد اراک به تحصیل پرداختم، ضمن اینکه از سال 65 سابقه فعالیت در بسیج فرهنگیان را داشته‌ام و دو سال اخیر نیز  مسئول شکوفایی استعدادهای قرآنی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌باشم.

علم‌خواه در ادامه این گفتگو بیان کرد: همچنین از سال 85 در صدا و سیمای ملی نیز فعالیت‌های قرآنی داشته‌ام و با توجه به رسالتی که در حوزه قرآن و نگاه همه جانبه به آموزه‌های قرآنی در رفع مشکلات دارم در سال 90 نیز کاندیدای مجلس بوده‌ام چون توانایی لازم را در پیگیری امور در سایه آموزه‌های قرآنی به عنوان نماینده قم در خود می‌دیدم.

وی در مورد اهمیت رفع مشکلات شهر با تکیه بر تخصص و برگرفته از معانی قرآنی گفت: من همواره نسبت به مسائل اقتصادی قم و برخی محرومیت‌ها در مناطق مختلف شهر، حساسیت ویژه‌ای داشتم و علاقه‌مند بودم در حوزه اقتصادی برای این شهر و شهروندان، گام مهمی بردارم، هر چند بر این باورم که هدف اصلی تنها رفع مشکلات اقتصادی نیست و باید اقتصاد در کنار دیگر ابعاد زندگی رشد کند تا شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی از جمله مسائل مهمی است که باید به طور جدی رفع شود خاطرنشان کرد: رشد اقتصاد، رفع چالش‌های مدیریت شهری و آموزش فرهنگ شهروندی  باید براساس تعالیم قرآنی باشد، به طور کلی بهره‌گیری از الگوهای قرآنی، اسلامی و معنوی، بهترین راهبرد در توسعه و عمران و رفع مشکلات مدیریت شهری است.

این کاندیدای شورای اسلامی شهر قم گفت:بدون شک زندگی ما باید قرآنی باشد و در امور خود، قرآن را محور قرار دهیم؛ زندگی و اقتصاد و تعاملات جهانی و همراهی با مردم و آموزش و مدیریت شهری باید براساس تعالیم قرآنی باشد.

وی در این باره عنوان کرد: بنده افتخار می کنم در همه امور به چشمه جوشان قرآن کریم وصل بوده‌ام و معتقدم برنامه های کشور و قم نیاز به تعدیل و توجه به معنویت و آموزه‌های قرآنی و اسلامی دارد.

علم‌خواه افزود: این به معنای غیر اسلامی بودن فعالیت‌ها در قم و یا سطح کشور نیست، بلکه نیاز داریم به مباحث دینی و تربیتی و مهندسی تربیتی که موردغفلت واقع شده است، بیش از گذشته توجه کنیم، در واقع هدف اصلی از ورود به شورای اسلامی شهر و روستا، بخشیدن رنگ و بوی معنویت به امور است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های کشور و شهر قم قطعا به تعدیل در مسائل و توجه به معنویت و قرآنی بودن نیاز داریم اظهار داشت:امور قرآنی درکنار تمام امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باید محور قرار گیرد و باید برای رفع مشکلات و مسائل اورژانسی و حاد به خصوص در حوزه مدیریت شهری برنامه‌ریزی داشته و به دنبال راه حل باشیم.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: باید در قالب کمیته‌های تخصصی هر یک از مشکلات شهر را به خوبی پیگیری کرد، در این باره شایسته نیست که خیابان‌ها و معابر شهر همچنان با مشکل آسفالت و یا آشفتگی و منظر نامناسب مواجه باشد و بین مناطق، به لحاظ امکانات شهری، تفاوت‌های چشمگیری شاهد باشیم، بلکه ابتدا باید مشکلات سطحی شهر را رفع کرد و سپس برنامه‌ریزی جامعی در جهت تحول‌بخشی به مدیریت شهری و توسعه و آبادانی داشت.

وی همچنین با بیان اینکه رها کردن پروژه‌های نیمه کاره و بی‌توجهی به آسیب‌ها در شهر، موجب تحمیل هزینه‌های سنگینی می‌شود ادامه داد: بنده همواره از مسیرهای مختلف شهر تردد دارم و تعجب می‌کنم از این که چرا مسئولان در ترددهای خود در سطح شهر، مشکلات را به خوبی ارزیابی نمی‌کنند.

علم‌خواه با اشاره به اینکه مردم باید شاهد شکوفایی طرح‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره باشند گفت: در این باره آغاز طرح های متعدد و بی سرانجام به صلاح شهر نیست و باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها به رفع مشکلات پرداخت، بنده در این باره مطالعات وسیعی دارم و امیدوارم بتوانم قدمی کوچک در افزایش رفاه شهروندان و توسعه شهر در کنار شاخص های قرآنی و معنوی بردارم.

وی با اشاره به انتخاب شعار «با کمک خداوند و همراهی مردم، امیدواریم قدمی در ارتقای زندگی مردم برداریم»افزود: باید تلاش داشته باشیم مشکلات را در اولین فرصت برطرف کنیم، چراکه یکی از آسیب‌های موجود موکول کردن کار امروز به فرداست.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برخی از مشکلات در دوران پساکرونا به وجود خواهند آمد که باید از امروز برای آن فکری کنیم و راه‌حل‌های مناسبی تهیه شود، اعضای شورای اسلامی شهر 13 نفر هستند و در رشته های مختلف، برنامه‌ها تقسیم بندی می شود و باید در این برنامه‌ریزی‌ها به دوران پساکرونا نیز توجه کرد.

وی عنوان کرد: در مدیریت شهری توجه به مباحثی چون تعلیم و تربیت و برنامه‌های قرآنی و فرهنگی اهمیت زیادی دارد و باید به حل مشکلات قرآنی در شهر نیز کمک کرد، به خصوص اینکه یکی از راههای مهم در مقابله با آسیب های اجتماعی، توجه به معنویت در امور و فرهنگ‌سازی براساس آموزه‌های قرآنی است.

علم‌خواه با بیان اینکه یکی از برکات قرآن کریم ذهن فعال است اذعان داشت: تلاش می‌کنیم در شورای اسلامی شهر با توصل به قرآن کریم و اهل بیت(ع) راه حل مناسبی برای مشکلات لاینحل پیدا کنیم، در این مسیر باید عاقبت اخروی امور را نیز بسنجیم.

وی خاطرنشان کرد:در شهر قم چهار مشکل عمده وجود دارد که عدم شناخت کامل بیشتر مردم از حقانیت قرآن کریم در زندگی اسلامی، عدم انس کامل و ملموس مراکز اجتماعی شهر با قرآن، عدم تدریس‌های کیفی دروس مرتبط با قرآن و عدم اطلاع‌رسانی و تشویق به موضوعات قرآنی از آن جمله است.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: باید با درایت و همدلی و همراهی مسئولان و شهروندان و با تکیه بر ارزشها، هزینه آسیب‌های اجتماعی را از روی دستان مدیریت شهری برداشت و این هزینه‌ها را به رفاه و آسایش شهروندان افزود.

وی تصریح کرد: اگر قرآن با همه جوانب تدریس و فرهنگ سازی شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به وجود نمی‌آید؛ قرآن برای زندگی بهتر ما آمده است و عدم توجه به تربیت‌ها و اصول تربیتی در کشور موجب تحمیل هزینه‌ها و بروز مشکلات بسیاری در کشور شده است.

علم‌خواه توجه به مباحث کیفی تربیتی در مدارس و دانشگاه و نیز توجه ویژه به مناطق محروم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: امروزه با مسائلی چون مشکلات مسکن شهری و محرومیت در برخی مناطق و مهاجرت و حاشیه نشینی و کاستی هویت شهری و نقص در توسعه پایدار شهری و عدم انسجام و یکپارچگی در نظام برنامه ریزی شهری مواجه ایم و باید چشم انداز وسیعی برای رفع آن طراحی کنیم که بدون معنویت‌گرایی ممکن نیست بتوان این آسیب‌ها را به صورت ریشه‌ای حل کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه از شورای اسلامی شهر و روستا کلمه «اسلام» به ظاهر نام گذاری شده و اگر نعوذ بالله به اسلام بودن برنامه‌های شهر اعتقاد نداریم باید این اسم مقدس از آرم شورای اسلامی شهر و روستا رخت بربندد و اگر اعتقاد داریم که با افتخار هم اعتقاد داریم باید در برنامه ریزی ها به اسلامی و دینی و قرآنی بودن برنامه ها توجه کنیم، همچنین برخی از برنامه‌های شهری و روستایی هم باید به طور ویژه به برنامه های تربیتی، دینی، اسلامی و قرآنی اختصاص یابد.

f809c318-2142-4601-b6f6-b92c218f8e83