به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازوب دا مرکزی، دکتر سعید نمکی بیان کرد: به مردم عزیز این قول را داده بودید بهار واکسن ایرانی به بازار برسد، که خدا را شاکریم که این امر محقق شد.

وی افزود: با توجه به ناشناخته بودن این ویروس و بیماری از همان روزهای نخست برای واردات واکسن با کشورهای مختلف وارد مذاکره شدیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه بعد از چند ماه از واردات واکسن نه تنها کشورهای دشمن بلکه بسیاری از دوستان ما نیز بر این راه مانع تراشی کرده و زیر قول خود زدند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای طراحی و ساخت واکسن ایرانی ۷ پلتفرم را به کار گرفتیم و خوشبختانه در این راه ره بیست ساله را در مدت زمان بسیار کوتاه طی نمودیم.

وی افزود: واکسن ایرانی ساخت داخل یکی از کم عارضه ترین، کم خطر و بی خطرترین نوع از واکسن ها است.

دکتر نمکی گفت: کلیه تجهیزات ناقص بیمارستانی و مراکز درمانی که توسط رئیس و مسئولان بیمارستان ها و نمایندگان مردم در مجلس به آن اشاره شد را تکمیل و رفع خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت تخت های ویژه در روزهای کرونایی در کشور تقریبا دو برابر شد که در نوع خود منحصر به فرد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: تمام ظرفیتها و امکانات را بسیج خواهیم کرد تا بیمارستان خمین تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.

دکتر نمکی به پیگیری جدی برای افتتاح هر چه سریعتر پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز مبرم این شهر و استان و حتی استان های همجوار، تلاش می کنیم این مرکز درمانی هر چه زودتر به چرخه درمان وارد شود.

وی یادآور شد: با اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان آشتیان و ایجاد اتاق عمل و سی‌تی اسکن در بیمارستان‌های خنداب و کمیجان موافقت می‌شود.

وی تصریح کرد: با وارد کردن و تزریق هزار دستگاه آمبولانس به مجموعه سلامت کشور، مشکل کمبود آمبولانس این استان و برخی شهرستان های محروم که نمایندگان مجلس به آن اشاره کردند، رفع خواهد شد.

وی گفت: دانشکده داروسازی که مسئولین به آن اشاره نمودند نیز در صورت نظر مثبت کارشناسان و ارزیابی آنان در استان دایر خواهد شد.

وی در پایان افزود: در حوزه سرطان و به ویژه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان آیت الله خوانساری نیز تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این مرکز که قطب اصلی درمان سرطان غرب کشور محسوب می شود، مرتفع شود.

پیشرفت کشور در حوزه سلامت قابل تقدیر است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی به پیشرفت های قابل قبولی در همه زمینه ها به خصوص بهداشت و درمان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسیده است.

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست بیست و نهمین آیین پویش ره سلامت در سالن جلسات غدیر استانداری مرکزی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: اوایل انقلاب و قبل از آن، پزشکان خارجی در کشور مشغول بودند، اما امروزه در حد اعجازآوری پیشرفت کردیم و حتی بسیاری از پزشکان حاذق را به خارج از کشور صادر می کنیم.

وی افزود: راه اندازی شبکه های بهداشت در سراسر کشور و حتی دورترین نقاط و مناطق محروم از جمله اقدامات قابل تحسین انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: در روزهای بد و حساس کرونایی، اقدامات مناسبی نظیر کمک های مردمی، ورود خیرین حوزه سلامت، تامین اکسیژن مراکز درمانی، تامین و تزریق واکسن و ... انجام شده است که نشان از وحدت و یکپارچگی مسئولین و مردم در استان مرکزی است.

امام جمعه اراک در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان غیرتمند این خاک و بوم پا در رکاب اند و جانانه در میدان حضور دارند و مطمئنا این بحران را نیز تحت کنترل در خواهند آورد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه آمار بیماری کرونا به طور نسبی کاهش یافته و تلفات پایین آمده  گفت: خدا را شاکریم که با تلاش شبانه روزی همگانی از موج های سنگین و سهمگین این بیماری عبور کرده ایم اما همچنان باید مراقب باشیم و نسبت به رفتارهای این ویروس هوشیارانه عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: زحمات این روزهای وزارت بهداشت و دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی در اراک و استان قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص بیش از ۲ هزار نفر از ۳۰ هزار سهمیه استخدامی در استان نشان از توجه ویژه وزارت بهداشت به استان مرکزی برای کمبود شدید نیروی انسانی و جبران این جای خالی، است.

وی گفت: در این چند ساله به خصوص پس از شیوع این بیماری، بیمارستان ها به خوبی به امکانات پزشکی تجهیز شده اند، اما همچنان این حوزه جای کار دارد.

امام جمعه اراک یادآور شد: استان مرکزی ظرفیت مناسب و پتانسیل فعالیت دانشکده داروسازی را دارد که امیدوارم با حمایت وزیر بهداشت این امکان فراهم شود.

توجه ویژه به پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و سایر مراکز درمانی و اختصاص تخت های روان و توجه به بیماران خاص به ویژه بیماران کلیوی از دیگر مواردی بود که آیت الله دری به آنها اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان تاکید کرد: ممکن است تا چند ماه آینده، شرایط کشور بعد از انتخابات تغییر کند، اما از کلیه تلاشگران در این حوزه که بسیار مهم و حساس است و مستقیما با جان مردم در ارتباط است، توقع می رود تا آخرین لحظات عمر کاری دست از تلاش نکشند..

پروژه بیمارستان ولیعصر اراک به یک آثار باستانی تبدیل شده

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال ها از کلنگ زنی پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک گذشته و این پروژه بعد از گذشت چندین سال نه تنها افتتاح نشده، بلکه به یک آثار باستانی تبدیل شده است.

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمد حسن آصفری در جلسه پویش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت، بیان کرد: همزمان با کلنگ زنی این پروژه در سایر استان ها نیز، مراکز درمانی مشابهی کلنگ زنی شد که اکثر آنها در مدت زمان مشخص خود به بهره برداری رسیدند، اما متاسفانه بیمارستان ولی عصر اراک همچنان ناتمام مانده است.

وی افزود: حدود ۳ دولت از عمر کلنگ زنی این پروژه گذشته و حال وقت آن رسیده این قصه پر غصه به اتمام برسد.

وی در ادامه به مشکلات دیگر شهرستان های حوزه ی انتخابیه خود هم اشاره کرد و گفت: بیمارستان های خنداب و کمیجان فاقد امکانات لازم و بعضاً نیروی انسانی متخصص هستند.

دکتر آصفری خاطرنشان کرد: نیاز به متخصص و فعال شدن اتاق عمل و برخی تجهیزات و دستگاه های پزشکی نظیر سی تی اسکن در هر دو شهرستان به شدت احساس می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس همچنین به کمبود نیروی انسانی در این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: کمبود  پزشک و متخصص به خصوص پرستار و از همه مهمتر نداشتن امنیت شغلی به شدت حوزه سلامت و بهداشت و درمان این دو شهرستان محروم را آزرده خاطر کرده و خدمات قابل ارائه را تحت الشعاع قرار داده است.

وی گفت: کمبود آمبولانس نیز مردم این منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده که از جمله آن فوت مادر باردار به همراه فرزندش به دلیل نبود حتی یک دستگاه آمبولانس در سال های گذشته در منطقه کمیجان را می توان برشمرد.

آصفری در پایان نظارت و تامین دارو به ویژه رسیدگی به داروی بیماران خاص را از مقام عالی وزارت خواستار شد.

علوم پزشکی 2

علوم پزشکی 3

علوم پزشکی 4