به گزارش اکونا پرس،

 از این رو با امید کاظمی رییس امور بازنشستگی فولاد منطقه خوزستان به گفتگو نشستیم.

امور بازنشستگی چگونه واحدی است؟ و زیر نظر کدام بخش اداره می‌شود؟

امور بازنشستگی فولاد از یک سو به عنوان یک واحد مستقل و زیر نظر مدیریت عامل شرکت فولاد خوزستان واز سوی دیگر به عنوان یکی از ۶ دفتر رسمی صندوق حمایت وبازنشستگی فولاد در اهواز تاسیس شده است.

این واحد از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

امور بازنشستگی فولاد از بخش های مختلف: اداری، حقوقی، خدمات کارکنان، دبیرخانه، مستمری بازنشستگان و وظیفه بگیران، بیمه و درمان و بایگانی تشکیل گردیده است.

این مجموعه با ۳ کارمند مامور از سوی شرکت فولاد خوزستان، یک کارمند مامور از سوی صندوق بازنشستگی فولاد (تهران) و به مدیریت اینجانب، تمامی امور مربوطه به بازنشستگان را در چهارچوب قوانین و مقررات دو نهاد شرکت فولاد خوزستان و صندوق بازنشستگی فولاد انجام می‌دهد.

لطفاً فعالیت‌های این واحد را به صورت فهرست وار بیان کنید:

صدور، تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی بازنشستگان.

امور قضائی و قانونی پرونده‌های بازنشستگی.

صدور نامه، بنا به درخواست بازنشسته به نهادهای مختلف.

ایجاد حقوق مستمری ویا قطع حقوق متوفی.

ایجاد و حذف هزینه‌های عائله‌مندی بازنشستگان با توجه به شرایط سنی و ازدواج فرزندان.

پیگیری هرگونه مطالبات و سوالات مربوط به حقوق و مزایای بازنشستگان.

ایجاد و پرداخت حقوق بازنشستگان فوتی به افراد ورثه تحت تکفل.

این واحد در سال گذشته چه اقداماتی را انجام داده است؟

فعالیت‌های سال99 که تحت نظارت و هماهنگی صندوق بازنشستگی فولاد در خوزستان انجام پذیرفته شامل: افزایش سالیانه مستمری به همراه افزایش سالیانه عائله مندی (همسر و فرزند). پرداخت معوقات سال 91، اجرای همسان‌سازی و متناسب‌سازی، افزایش مجدد عائله‌مندی (همسر و فرزند)، برقراری مستمری بازماندگان بازنشستگان فوتی، پرداخت وام به بیماران صعب العلاج، پرداخت کمک هزینه فوت و ازدواج، پیگیری جمع آوری و ارسال مدارک برای پرداخت بیمه عمر بازنشستگان، تقدیر از بازنشستگان به مناسبت‌های مختلف (روزکار و کارگر، روز زن، روز پرستار، روز پزشک، روز مهندسین)، دیدار با خانواده شهدا، پذیرایی از بازنشستگان با شیرینی در اعیاد مذهبی) و راه‌اندازی سیستم الکترونیک صندوق بازنشستگی فولاد است.

چشم انداز عملکرد امور بازنشستگی در سال جاری چیست؟ وچه اقداماتی برای رفاه حال بازنشستگان در دست اقدام می‌باشد؟

به منظور بالا بردن روحیه‌ و ایجاد نشاط در خانواده بازنشستگان، برنامه‌هایی نظیر همدلی و عیادت از آنان، ایجاد مسابقات مرتبط با مناسبت‌های خاص و اهدای جوایز به بازنشستگان، تقدیر و تشکر از بازنشستگان زحمت‌کش در عناوین مختلف در قالب لوح سپاس و اهدای بن نقدی، بوجود آوردن محیط آرام و دلپذیر در دفتر امور بازنشستگی فولاد، قرار دادن بنرهای تبریک، اطلاع‌رسانی و راهنمایی‌های لازم در مبادی مراجعات بازنشستگان در امور بازنشستگی فولاد، انجام به موقع کارها در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارمندان این واحد، ارسال و دریافت مدارک و انجام امور مربوط به بازنشستگان ساکن در شهرهای هم‌جوار به‌وسیله‌ی پست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تعامل روزانه و مستقیم با دفتر مرکزی تهران برای پیشبرد هر چه سریع‌تر و مطلوب‌تر امور اداری مربوط به بازنشستگان فولاد انجام می‌شود.

شریط تحریم و کرونا چه تاثیری برعملکرد واحد امور بازنشستگی داشته است؟

خوشبختانه از ابتدای شیوع و بمنظور مبارزه با ویروس کووید ۱۹ موارد ذیل در ساختمان امور بازنشستگی به انجام رسیده است: نصب و اجرای اپلیکیشن ماسک بر روی تلفن همراه دو تن از همکاران این دفتر و استفاده مداوم.

جدا سازی فضای کاری همکاران از مراجعه‌کنندگان توسط پوشش پلاستیکی از سقف تا سطح زمین.

نصب دستگاه مایع ضد عفونی کننده دست برای مراجعه کنندگان.

چاپ و نصب اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری ازکرونا و حفظ فاصله اجتماعی جهت مطالعه مراجعین.

نصب علامت‌های هشدار دهنده محل ایستادن مراجعه کنندگان برای حفظ فاصله اجتماعی.

تهیه و استفاده از ماسک، دستکش یکبارمصرف، عینک محافظ چشم و کاور آستین توسط کارکنان دفتر.

نظافت میز و وسایل کار همکاران با الکل به صورت چند نوبت در روز.

ارسال چک لیست بررسی وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌ها با این وصف، تمام تلاش کارکنان این دفتر در راستای مراجعه کمتر، تامین امنیت بهداشتی و جلب رضایت بازنشستگان در مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته است.

با همیاری گروه زحمتکش مستقر در امور بازنشستگی فولاد منطقه خوزستان و به کمک صندوق بازنشستگی تهران در دوران کرونا، اموری همچون مشاهده فیش حقوقی، احکام، اسناد متناسب‌سازی و همسان‌سازی، درخواست وام ضروری برای بیماران خاص، صدورنامه به بانک ها و سایر اقدامات از حالت حضوری به صورت برخط واز طریق سایت صندوق بازنشستگی فولاد (WWW.IRSBF.ir) انجام می‌پذیرد.

همچنین کارکنان این واحد به صورت گروه پشتیبانی، درخواست‌های بازنشستگان را رسیدگی می‌کند. در کنار بروزرسانی مرتب سایت صندوق بازنشستگی فولاد، بازنشستگان این شرکت می‌توانند با دانلود و نصب پیام‌رسان (iGap) و از طریق لینک (https://iGap.net/KSRA_channel)  تمامی اطلاعیه‌ها واخبار مربوط به این دفتر را مشاهده و در جریان امور قرار گیرند. مضاف بر این که کارکنان دلسوز این دفتر در تمام ساعات اداری پاسخگوی تلفنی آن عزیزان می‌باشند.