به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج از قم، اکبر میرشکار در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت افزایش مستمری مددجویان در سال 1400 اظهار داشت: با پیگیری مجلس شورای اسلامی در سال جاری میزان مستمری مددجویان کمیته امداد 67 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: تورم بالا و مشکلات فراوان اقتصادی مردم موجب شده با این رقم‌ها تنها حداقل‌های زندگی را تامین کنند و امیدواریم در آینده بتوانند با افزایش ارقام، حداقل نیازها را برطرف کنند.

وی با اشاره به اقداماتی در جهت کاهش مشکلات مددجویان بیان کرد: به غیر از مستمری که اعتبارات دولتی است و به صورت ماهیانه به حساب واریز می‌شود کمیته امداد قم نیز با عنایت خیرین، کمک‌های زیادی را به مددجویان ارائه می‌دهد.

میرشکار عنوان کرد: در صدد هستیم از طریق این کمک‌ها، نیازهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و امسال برآنیم به جای وجه نقد ویژه کمک هزینه ازدواج، 5 قلم کالای اساسی جهیزیه را به زوج‌ها اهداء کنیم.

وی با اشاره به دیگر خدمات خاطرنشان کرد: فرانشیز درمان نیز امسال صد در صد می‌شود، ضمن اینکه افزایش اجاره‌بها را نیز برای رفاه مستاجران تحت پوشش داریم، در این راستا در چند مقوله به دنبال این هستیم دغدغه‌ها را تا حد ممکن برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: در دهه ولایت همزمان با عید قربان و غدیر برنامه‌هایی در جهت حمایت از نیازمندان تدارک دیده شد، البته در طول سال در چند مقطع در توزیع کالا و سبدهای معیشتی اقداماتی انجام می‌شود تا حداقل نیازها را برطرف نمائیم.

وی گفت: بسیاری از نیازمندان توان اجاره خانه ندارد و به تعدادی از خانواده‌ها، ماهیانه 300 هزار تومان تعلق می گیرد، بخشی از مددجویان نیز ودیعه مسکن گرفته‌اند و سر سال صاحب خانه مبالغ بیشتری را مطالبه می‌کند و همچنان با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند و ما در حد امکان سعی در رفع مشکلات داریم.

میرشکار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های خانواده ها مسکن است افزود: در حال حاضر 3 هزار و 300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در قم، مستاجر هستند که به دلیل افزایش هزینه اجاره‌بها با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

وی بیان کرد: مشکل مسکن در قم حادتر از استان‌های دیگر است، 95 درصد از خانواده‌های مستاجر تحت پوشش ساکن شهر هستند و در شهر به دلیل محدودیت بابت زمین و خرید منزل با توجه به گرانی مشکلات زیادی وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: بارها به مسئولان مسکن و شهرسازی و استاندار و دیگر مسئولان به صورت کتبی اعلام شده است که کمیته امداد آمادگی دارد ظرف مدت دو سال در 2 هزار مسکن را بسازد و در این باره توقع داریم زمین اختصاص دهند.

وی عنوان کرد: عدم همراهی مسئولان در واگذاری زمین برای احداث 2 هزار مسکن ویژه نیازمندان در قم از جمله دغدغه‌های جدی است، هر چند مسئولان نیز یک سری محدودیت‌هایی را اعلام می‌کنند که قابل حل است و در صورت واگذاری زمین، می‌توانیم از محل اعتبارات دولتی و خیرین جذب کنیم.

میرشکار در مورد برنامه‌ها در دهه کرامت خاطرنشان کرد: در این ایام یک سری اقدامات به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد، در این باره روز دوشنبه 157 سری جهیزیه به زوج‌های تحت پوششی که در این ایام به خانه بخت می روند تقدیم می‌شود که هر سری جهیزیه 31 میلیون تومان است.

وی گفت: در این دهه روزانه 2 هزار و 700 پرس غذای گرم با مشارکت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خیرین در درب منازل نیازمندان تحویل داده می‌شود، همچنین در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع)، 500 کیلو گوشت توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: به مناسبت دهه کرامت نیز 200 دستگاه کولر با همراهی خیرین به نیازمندان شناسایی شده اعطا می‌شود.