به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به‌ضرورت و اهمیت بزرگداشت دهۀ کرامت گفت: جایگاه و منزلت دو قطب معنوی ایران اسلامی و افتخار قداست این مرزوبوم به یُمن وجود مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) و خواهر مکرمه‌شان حضرت فاطمه معصومه(س) و فرهنگ غنی و اصیلی که به این برکت در شهرهای مشهد و قم ایجاد و در سطح کشور تسری پیداکرده، بهانه‌ای است تا ایام با سعادت ولادت این بزرگواران به‌عنوان ایام شادی و جشن سراسری معرفی شود.

شهردار قم افزود: از طریق گرامیداشت این ایام و با تبیین جوانب مختلف زندگانی خاندان کرامت، علاوه بر خوشه‌چینی از این خوان پرنعمت و ایجاد فرصتی برای تبیین دوباره ظرفیت‌های نهفته در فرهنگ دینی، نشر و تعمیق آموزه‌های اخلاقی و تربیتی و ترویج ولایتمداری، چراغ راهی برای ابهامات و ایهامات در عصر جدید ایجاد می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت دهه شادی اهل‌بیت(ع) است تا ما نیز با آوازه‌ای بلند ندای «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم»را سر دهیم، سرود شادی بخوانیم و گامی در جهت افزایش نشاط اجتماعی برداریم، امسال نیز با شعار محوری «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت علیهم‌السلام» در تلاش هستیم تا دل‌ها را شاد کنیم و شادی‌آفرین باشیم و مِهمان سفره‌های خالی از مهر و عاطفه باشیم.

سقائیان‌نژاد یادآور شد: به همین منظور اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-تبلیغی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان قم به‌ویژه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و بر اساس سند محتوایی دهه کرامت ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد و مطابق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سطح شهر قم، شاهد فضاسازی ویژه این ایام مبارک، اجرای جشن‌ها، مراسم و کاروان‌های شادی خواهیم بود.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه تبلیغات محیطی و برنامه‌های فرهنگی و فضای مجازی نیز اقداماتی در حوزه ارتباطات و امور فرهنگی شهرداری قم با محوریت اکران پیام‌ها و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در دست اقدام است تا از طریق تولید و اکران محصولات رسانه‌ای نیز به سهم خود در مشارکت شهروندان در انتخابات سهیم باشیم.

شهردار قم اظهار داشت: کارگاه هنری مشترکی نیز از سوی شهرداری قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد و هنرمندان با محتوی ترکیبی دهه کرامت و انتخابات به خلق آثار در حوزه‌ی تولیدات رسانه‌ای، کلیپ و گرافیک خواهند پرداخت.

وی در مورد نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بزرگداشت دهه کرامت نیز تصریح کرد: جایگاه و نقش پراهمیت مساجد که در سال‌های گذشته دچار نوعی فاصله از زندگی شهروندان شده بود، در سال‌های اخیر با حضور چهره‌هایی جوان، توانا و دغدغه‌مند همراه با تفکری جهادی و رویکردهای انقلابی باعث شده تا ابعاد اجتماعی مساجد رنگ و بویی تازه پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه نقش مساجد به‌عنوان پایگاهی اجتماعی در جامعه امروزی ایران باید تحکیم شود عنوان کرد: تقویت این رویکرد و کمک در جهت تثبیت آن نه صرفاً در دهه مبارک کرامت، بلکه در تمام ایام سال و مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌تواند به‌نوعی هدایت افکار عمومی جامعه را دنبال کند تا پادزهری باشد در مقابل تهدیدهای مختلفی که امروز برای اقشار گوناگون و با ابزار مختلف به‌ویژه رسانه‌ها وجود دارد.

وی ابراز داشت: فرصت حضور نوجوانان و جوانان نیز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و استفاده از ظرفیت‌های مختلف این حوزه به‌ویژه استفاده از زبان هنر در بیان مفاهیم و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین شناخت و پرورش استعدادهای این قشر نیز ازجمله مواردی است که باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

شهردار قم در پایان گفت: علاوه بر آن نگاه شبکه‌ای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور می‌تواند در فراگیری جشن‌های مناسبتی به‌ویژه در ایام دهه کرامت اثرگذار باشد و با اجرای برنامه‌هایی هماهنگ و کشوری و ناظر به دستورالعمل‌های بهداشتی و شرایط کرونایی باعث ایجاد موجی در معرفی و بزرگداشت این ایام باشد.