به گزارش اکونا پرس،

حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری، حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم و معاونان دادستان به همراه بیش از ۷۰ نفر از قضات شعب بازپرسی، دادیاری و اجرای احکام کیفری و ناظر زندان از بازداشتگاه ساحلی، زندان مرکزی قم، اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی و زندان زنان و کانون اصلاح و تربیت استان بازدید و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کردند.

بر اساس این گزارش،‌ در این بازدیدها مسئولان قضایی استان و قضات دادسرای قم از نزدیک و به‌صورت چهره به چهره با تمامی زندانیان متقاضی دیدار و درخواست‌های آنان در خصوص عفو، تخفیف مجازات و آزادی به‌صورت جداگانه بررسی کردند و دستورات لازم برای حل مشکلات زندانیان در برخورداری از نهادهای ارفاقی صادر شد.

این گزارش حاکی است: در این دیدار که هم‌زمان با دهه کرامت صورت گرفت، دستور آزادی ۴۵ نفر از زندانیان غیرامنیتی و واجد شرایط صادر شد؛ از سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم مالی، جرایم سبک و غیرخشن با استفاده از نهادهای ارفاقی آزاد شدند.

همچنین طرح پایش و غربالگری زندانیان به‌صورت مستمر در استان قم انجام می‌شود در این طرح، قضات ضمن بررسی پرونده‌های مددجویان واجد شرایط، از همه‌ ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف و تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌کنند.