به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، مراسم خطبه خوانی خادمان مسجد مقدس جمکران به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) با حضور کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمیاران رضوی با حضور محمد کاظم پور امینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران در صحن جامع مهدوی برگزار شد.

خادمیاران رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک حرم علی بن موسی الرضا(ع) در این مراسم معنوی شرکت کرده و خادمان و زائران مسجد مقدس جمکران در بدو ورود به استقبال این کاروان معنوی رفتند.

حجت الاسلام دعایی از خادمیاران رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال کاروان های زیر سایه خورشید چهاردهیمن سال فعالیت خود را انجام دادند، اظهار کرد: این کاروان ها ماموریت دارند سراسر کشور را با عطر حرم امام رضا(علیه السلام) معطر و با پرچم گنبد رضوی متبرک کنند.

وی با اشاره به اینکه در زیارت جامعه می خوانیم اهل بیت(علیهم السلام) نور هستند، خاطرنشان کرد: نور یعنی روشنایی، درخشش و هدایت؛ امام رضا(علیه السلام) می فرمایند امام مانند خورشیدی فروزان است که با نورش عالم را روشن می کند و این ظلمت ستیزی موضوعی است که باید به آن توجه کنیم و از ظلمات، جهل، شرک و نادانی به نور توحید هدایت شویم.

در ادامه  یکی از خادمیاران رضوی به مدیحه سرایی در مدح امام رضا(علیه السلام) پرداخت و پایان بخش مراسم، خطبه خوانی توسط حجت الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بود که در میان اشک شوق خادمان و زائران میعاد منتظران برگزار شد.