به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلا برگزار شد، اظهار کرد: تقوا یک دید باز و روشن را برای متقی ایجاد می‌کند که یکی از آثار این روشنایی تشخیص فرصت‌ها و نحوه بهره‌برداری از فرصت‌ها است.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند پیش از آنکه فرصت فوت شود و تبدیل به قصه شود از آن استفاده کنید، گفت: دهه کرامت فرصتی برای ابراز محبت به اهل بیت(ع) بخصوص حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام بود و باید ما بدانیم که اهل بیت(ع) چه نوع محبتی را می‌پسندند و چه محبی را دوست دارند.

امام جمعه قم گفت: پیامبر(ص) فرمودند که خدا را به خاطر نعمت‌هایی که ارزانی کرده است دوست بدارید و مرا هم به سبب آنکه خدا را دوست دارید دوست بدارید و اهل بیت(ع) را به سبب دوست داشتن من دوست بدارید.

وی با اشاره به آثار محبت اهل بیت(ع) گفت: پیامبر (ص) فرمودند هر کس که خداوند محبت اهل بیت(ع) مرا روزیش کند خیر دنیا و آخرت به او رسیده است و بدون شک اهل بهشت است و محبت اهل بیت(ع) ۲۰ ویژگی دارد که ۱۰ ویژگی مربوط به دنیا و ۱۰ ویژگی مربوط به آخرت است.

سعیدی ابراز کرد: نتایج دنیایی محبت اهل بیت(ع) عبارت از زهد، پارسایی در دین، رغبت به عبادت خدا، توبه پیش از مرگ، نشاط در سحرخیزی و عبادت شبانه، چشم نداشتن به آنچه مردم دارند،انجام واجبات و ترک محرمات، دشمن داشتن در دنیا و سخاوت و بخشندگی است و آثار اخروی محبت اهل بیت(ع) عبارت از دادن نامه اعمال به دست راست، نداشتن میزان در قیامت، گشوده نشدن نامه اعمال، برات آزادی از آتش جهنم، روسفیدی، پوشاندن لباس‌های بهشتی، برخورداری از مقام شفاعت از ۱۰۰ نفر، نظر رحمت خداوند به او، داشتن تاج بهشتی بر سر و  وارد شدن بدون حساب به بهشت است.

وی با بیان اینکه حب ائمه با چنین آثاری باید صادقانه ومخلصانه باشد، گفت: حب ائمه باید در انسان سبب تحول و مانع معصیت خدا شود زیرا حب خدا وائمه با معصیت جمع نمی‌شود و حقیقت این است که محبت رمز تلاش و جهاد برای تقرب به خدا است و هر کسی حب خدا و اهل بیت(ع) را دارد باید از آنها اطاعت کند و کسی که با زبان خود را محب اهل بیت بداند ولی از آنها اطاعت و پیروی نکند منافق است.

 نماینده ولی فقیه در استان قم در خطبه دوم گفت: یوم الله ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به عنوان روز بزرگ ملت ایران در تاریخ ثبت شد و مردم با حضور در انتخابات دشمنان اسلام را ناامید کرده و دل رهبر معظم انقلاب را شاد کردند و امیدواریم که خداوند این عمل صالح را در نامه اعمال ما ثبت کند.

وی با اشاره به اخلال در ساعات اولیه رأی گیری و کمبود تعرفه، این مشکلات را سبب کم شدن درصد مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: باید هیأت اجرایی و نظارت بر انتخابات گزارشی از روند تخلفات انجام شده را به مردم بدهند و با متخلفان در انتخابات ریاست جمهوری برخورد قاطع کنند.

سعیدی با بیان اینکه در انتخابات درس‌ها و عبرت‌های فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما انتظار داریم که رئیس جمهور منتخب با تشکیل دولت مقتدر و کارآمد به شکلگیری ایرانی قوی و دولتی مردمی بپردازند و ضعف‌ها، نا‌کارآمدی‌ها و سوء تدبیرهای گذشته را با تصمیمات انقلابی جبران کنند و سبب پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی کشور شوند.