به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در پیامی فرا رسیدن سالروز بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان و فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

ترویج اخلاق فردی و اجتماعی، موجب بیمه‌ی عمرهمزیستی مسالمت آمیز دراجتماع  شده و آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و با فرسایش اخلاق فردی و اجتماعی در جامعه، شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم که در قالب آسیب‌های اجتماعی به سلامت و وحدت پیکر اجتماع ضربه می‌زند. فاصله‌گیری از فطرت، اختلافات و نزاع‌ها را دامن می‌زند و در اینجاست که با قضاوت مبتنی بر عدالت، شاهد بازسازی هنجارها و تضمین امنیت اجتماعی هستیم به‌گونه‌ای که قوه قضائیه هم در دفع و هم دررفع تخلفات و بی‌عدالتی‌ها به خوبی نمایان می‌گردد.

خوف و رجاء در این رکن مهم حاکمیتی موج می‌زند؛ متخلفین از آن ترس و واهمه دارند و مظلومان به فریادرسی‌اش امیدوار، رسالت خطیرش در زمینه احیای عدالت، احقاق حقوق عامّه، تضمین اقتدار نظام و امنیت ملی، گسترش فرهنگ عدالت‌خواهی، ایجاد و بسط مَشی و منش قانون‌گرایی و جلب اعتماد عمومی ، پایه‌های نظام مردم سالاری دینی را مستحکم می‌سازد.

ادبیات قضائی و استقلال قضات در تاریخ اسلام بی نظیر بوده و نشان داده که عدالت موجب قوام جامعه است و بر رضایت افراد ارجحیت دارد و جزر و مد منافع اشخاص نمی‌تواند بر قانون مداری و عدالت محوری سایه افکند ودر نتیجه هیچ حاشیه امنی، بیمه تخلفات نخواهد بود.

هفتم تیرماه سالروز فاجعه دردناک انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، فرصت مغتنمی برای تکریم تلاش‌های خالصانه قشر خدوم و متعهد در قوه قضائیه و شهیدان والامقام این عرصه است.

اینجانب به نمایندگی از خانواده محترم شهرداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر آیت الله بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به تمامی مجاهدان این عرصه به‌خصوص به مجموعه متعهد و خدوم این قوه در استان، ریاست محترم کل دادگستری استان، دادستان محترم، قضات شریف، معاونین قضایی، کارمندان دادگستری، کارکنان و اعضاء گرانقدر شورا‌های حل اختلاف استان قم که در امر پیشگیری از جرم، برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان، رسیدگی به دعاوی و ایجاد صلح و سازش تلاش‌های فراوانی داشته‌اند تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت و تاییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه عزیزان آرزومندم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم