به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم ،مهندس مهدی آهنین پنجه درباره خاموشی های اضطراری اظهار داشت: برای هر استان یک سقف مصرف تعریف شده است که باید با اقدامات مدیریت مصرف، میزان مصرف خود را کاهش دهند. 

وی تصریح کرد:در صورتی که میزان مصرف از سهمیه تعیین شده کمتر باشد محدودیتی ایجاد نخواهد شد اما استان هایی که موفق به انجام این کار نشوند متحمل خاموشی خواهند شد. 

آهنین پنجه با بیان اینکه خاموشی‌ها از طریق سامانه برق من و سایت شرکت توزیع برق استان اطلاع رسانی می شود از همکاری و مشارکت فعال صداوسیما،اصحاب رسانه و شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی خاموشی ها و همچنین جلب همراهی مردم در مصرف بهینه برق قدردانی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد:خاموشی های اضطراری احتمالی روزانه در سامانه برق من بارگذاری می گردد و علاوه بر آن جهت اطلاع رسانی سریع تر حداکثر تا ساعت ۸ صبح در اختیار شبکه های اجتماعی  قرار  می گیرد.  

وی تاکید کرد: مشترکان برای اطلاع دقیق از خاموشی‌ اشتراک محل زندگی و یا کار خود می‌توانند به سامانه "برق من" مراجعه کنند.

آهنین پنجه با بیان اینکه این سامانه برای کل کشور طراحی شده است و در واقع جداول خاموشی امسال از این طریق اطلاع‌رسانی می شود، گفت: تقاضای ما از مشترکان این است که با مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج بار (۱۲ الی ۱۸) از استفاده لوازم برقی پرمصرف غیرضرور خودداری کنند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم پیش‌بینی افزایش دمای هوا در روزهای پیش رو را مورد توجه و تاکید قرار داد و خواستار مشارکت حداکثری همه بخش‌ها در جهت کاهش مصارف غیر ضرور و انتقال آن به ساعات غیر پیک شد.