به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مهندس سعید سرآبادانی مدیر امور آبفای اراک با اعلام این خبر گفت : بر اثر کاهش بارندگی ها در دو سال اخیر ، میزان آبدهی تنها چاه روستای ایبک آباد تقریباً به نصف کاهش یافته بود که این مساله باعث قطع و وصل مکرر آب و گاها ایجاد کدورت در شبکه توزیع آب می شود.

وی افزود : پس از بررسی های لازم امور آب و فاضلاب اراک  ، به سرعت نسبت به جانمایی چاه جدید برای تامین آب شرب این روستا اقدام نمود و دستگاه حفاری چاه در روز 15تیرماه آغاز به کار کرد.

مهندس سرآبادانی ادامه داد : در چند روز گذشته به اهالی محترم این روستا قول حل مشکل کم آبی این روستا را داده بودیم که به یاری خداوند و با همه مشکلات مادی به قولمان  وفا  نموده و به زودی مشکل کم آبی روستا برطرف خواهد شد.

وی یادآورشد برای رفع موقت مشکل کم آبی این روستا ، روزانه آب دو سرویـس تانـکر 17 هزار لیتری در درون مخزن هوایی روستا تخلیه می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب اراک با بیان اینکه کاهش بارندگی ها ، گرمای هوا و قطع برق ، کار آبرسانی به شهرها و روستاها را بسیار سخت نموده  به صورتی که به صورت شبانه روزی و با همه توان در حال تامین آب هستیم ، اظهار امیداواری نمود مردم با صرفه جویی در مصرف آب در حل مشکلات ، همکاری بیشتری نمایند.