به گزارش اکونا پرس،

بهرام سرمست در حاشیه بازدید از طرح‌های بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی در جمع خبرنگاران، در خصوص اهمیت احیا و بازآفرینی بافت تاریخی اظهار داشت: این رویه جزو برنامه‌هایی است که در شهر مقدس قم دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر احیا و بازآفرینی بافت تاریخی به‌ویژه بازار کهنه که با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی، اصناف و کسبه باید انجام شود اقداماتی صورت گرفته است افزود: شهرداری قم به رسالت خود در بازآفرینی بافت تاریخی عمل کرده است که جای تقدیر دارد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی نیز باید پای‌کار آمده و خود مردم نیز کمک کنند تا طرح به‌صورت جامع اجرا شود؛ دراین‌ارتباط تأثیری که این طرح‌ها داشته در کنار گردشگری مذهبی و زیارتی در حرم مطهر، برای بحث صنایع‌دستی و ارتقای ظرفیت اقتصادی، تجاری و تأمین سوغات و بحث‌های جانبی گردشگری مذهبی ظرفیت‌های خوبی شکل می‌گیرد.

سرمست عنوان کرد: با ایجاد بسترهای مناسب سیاحت، زیارت و تجارت در گردشگری مذهبی در کنار هم قرار می‌گیرد که در این رابطه طرح ساماندهی اطراف حرم را داریم که پروژه‌های مختلفی در دست اقدام است.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه طرح‌های مهمی دنبال می‌شود و پروژه‌ها براساس زمان‌بندی در حال اجراست و طرح‌ها یکی پس از دیگری افتتاح می‌شود گفت: کل مساحت تاریخی قم ۳۱۵ هکتار است که به دنبال بازنگری برای حفظ هویت تاریخی شهر قم هستیم تا هم مصالح و منافع اقتصادی شهروندان و الگوهای ساخت جدید در این بافت تاریخی امکان‌پذیر شود.