به گزارش اکونا پرس،

سعید فرخی در هشتمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود: استان مرکزی به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی و اقلیمی دارای ظرفیت مناسبی برای بهره‌گیری از انواع انرژی‌های تجدیدپذیر است و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند در آینده قطب تولید انرژی‌های پاک کشور شود که ایجاد مشوق های لازم برای سرمایه گذاران در این حوزه یک الزام است.

فرخی بر ارائه مشخصات تمامی جوازهای تاسیس و پروانه بهره برداری ماینرها از طریق سازمان صنعت ،معدن و تجارت به شرکت توزیع برق در اسرع وقت تاکیدکرد.

وی تاکید کرد: تا پایان شهریور ماه ،استخراج کنندگان رمز ارز مجاز نیز حق استفاده و بهره برداری را ندارند.

فرخی بیان کرد:پیرو تاکیدات متعدد گذشته, کلیه مشترکین حساس از جمله شرکت آبفا, مخابرات, بانکها, پمپ بنزین ها نانوایی ها آبزی پرورها و ... نسبت به نصب و بهره برداری از سیستم برق اضطراری حداکثر تا زمستان سال جاری اقدام کنند.    

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی مردم ، علی رغم شرایط بسیار سخت امسال از لحاظ تامین برق مصرفی ، با کمترین آسیب ها از پیک بار عبور کنیم.

مهندس محمد اله داد با توجه به اینکه  افزایش بالای مصرف برق روزانه رکورد جدیدی را رقم می زند ،افزود: همکاری صنایع و مردم تا پایان شهریورماه  جهت گذر از پیک مصرف برق ضروری است.

وی افزود: مردم استان می توانند با شماره 09018071800جهت اعلام محل فعالیت استخراج کنندگان رمز ارز غیرمجاز با هدف تامین برق پایدار و جلوگیری از خاموشی ها تماس بگیرند.