به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام مهدی خویی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت و امامت و اعیاد سعید قربان و غدیر، برنامه‌های مختلفی با محوریت مرکز افق مزار مقدس شیخان و بقعه علی بن بابویه برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس طرح اطعام زائرین و مجاورین در قالب تهیه و توزیع ۵۰۰ پرس غذا در دستور کار قرار گرفته که به شیوه بسته‌بندی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان با اشاره به برگزاری چندین مسابقه فرهنگی و مذهبی ویژه گروه‌های سنی مختلف با محوریت دهه ولایت خاطرنشان کرد: مسابقه‌ای با موضوع زیارت غدیریه و همچنین مسابقه ولایت علوی و اکمال دین نبوی با محوریت زیارت غدیریه امام هادی(ع) طراحی شده و علاوه بر این مسابقات متعدد دیگر در ایام دهه ولایت از طریق شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی اطلاع‌رسانی میرشوند.

وی ادامه داد: همزمان با دهه عفاف و حجاب هم مسابقه‌ای با شرکت دو هزار نفر و با محوریت مزار شیخان و بقعه علی بن بابویه قمی برگزار شده بود که در محفل قرآنی برگزار شده در مسجد امام رضا(ع)، جوایز برگزیدگان به آنها اهدا شد.

خویی عنوان کرد: از دیگر طرح‌های فرهنگی و مذهبی مرکز افق مزار شیخان می‌توان به دوره‌های هفتگی ختم صلوات ۱۴ هزار صلوات و ختم قرآن کریم به نیت شفای بیماران و تعجیل در فرج امام عصر(عج) و برآورده شدن حاجات اشاره کرد.

مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان با بیان اینکه در این چارچوب تاکنون چهار ختم قرآن صورت گرفته است گفت: در دوره‌های ختم صلوات و ختم قرآن، هزار تا دو هزار نفر شرکت می‌کنند.