به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در دیدار با ائمه جمعه استان که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) در پرتو رفتارها و تصمیم‌گیری‌های‌خود به ما درس می‌دهند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بنده خدا باشیم باید به عهدهای خود وفا کنیم و این امر هم باید بر اساس رسیدن به رضای خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال معامله با خداوند هستیم و از هیچ کسی توقع تشکر نداریم، گفت: ما روز عید غدیر به اهل‌بیت(ع) تمسک می‌جوییم و این تمسک حرف و نماد نیست بلکه یک فعل است و باید نمود برونی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه غدیر حامی تولی و تبری است، خاطرنشان کرد: یا ما مستمسک هستیم یا اگر نیستیم باید تلاش کنیم تا به اهل‌بیت (ع) متمسک شویم و به دنبال نزدیک شدن به این بزرگواران و دور شدن از دشمنان ایشان باشیم.

وی نماز جمعه را تبلور تولی و تبری دانست و ادامه داد: ما باید از دشمنان خدا دوری جسته و به دنبال نزدیک شدن به یاران الهی باشیم، امروز جمهوری اسلامی هم درحال اجرایی کردن این اصل مهم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: اولین کاری که پیامبر در هنگام آغاز حکومت اسلامی در مدینه انجام دادند، اقامه نماز جمعه بود و منافقان هم که می‌دیدند نماز جمعه رابطه میان مردم و حکومت را منسجم‌تر می‌کند همیشه مخالف این تریبون بودند.

وی افزود: در انقلاب ما هم امام خمینی(ره) آیت‌الله طالقانی را مامور اقامه نماز جمعه کردند و این سید بزرگوار مورد هدف مخالفان قرار گرفتند‌ و اکنون هم دشمنان به دنبال از بین بردن این تریبون هستند درحالی‌که این نمازها باید همیشه باشد ما اگه بی‌توجه باشیم دشمن می‌خواهد حرم‌ها را هم از ما بگیرد.