به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه این بازدید ، جلسه ای  با حضورمهندس جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، مهندس آصفری نماینده مردم شهرستان های اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ، دکتر زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان برگزار شد و مسایل مربوط به آب و فاضلاب شهرها و روستاهای شهرستان های اراک ، کمیجان و خنداب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه آصفری نماینده مردم شهرستان های اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  مسایل مربوط به آب و فاضلاب شهرستان های حوزه نمایندگی خود،از جمله توزیع آب کمال صالح در سراسر شهر اراک، آبرسانی به 46 روستای شمال شهرستان اراک، اجرای پروژه فاضلاب در شهر کمیجان و اتمام پروژه فاضلاب در منطقه سنجان اراک را مطرح نمود .

سپس مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت : طرح آبرسانی از سدکمال صالح به اراک ، طرح موفقی بود و با اجرای رینگ شمالی هم اکنون 70تا 80 درصد مردم شهر اراک از آب سد کمال صالح بهره مند هستند و با اجرای رینگ جنوبی کل شهرتحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی به برگزاری مناقصه برای آبرسانی به 34 روستای شمال شهر اراک اشاره نمود و تصریح کرد : در شهریور سالجاری عملیات اجرایی پروژه های فوق آغاز خواهد شد.

مهندس جانباز با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در شهر اراک اظهار داشت : با اتمام طرح فاضلاب در شهر اراک که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به پایان برسد ،شهر اراک می تواند به عنوان یک برند در فاضلاب کشور  و یک شهر سبز مطرح باشد که تمامی فاضلاب در آن جمع آوری و به بهترین کیفیت تصفیه می شود.

وی به پیشرو بودن استان مرکزی در اجرای طرح فاضلاب حتی نسبت به استان هایی که اجرای طرح فاضلاب ضرورت بیشتری دارد اشاره نمود و افزود: استفاده از ظرفیت پساب تصفیه خانه های فاضلاب  در بخش های صنعت و کشاورزی به ویژه صنعت از راه های مهم برای جبران کمبود آب است .