به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از ایثار واحد استان قم، حجت الاسلام حسن هنرمند ضمن گرامی داشت روز تشکل ها افزود: هم اکنون 10 تشکل فعال ایثارگری در قم حضور دارند که از مجموع 117 تشکل کشوری، این استان سهم مناسبی از حضور تشکل های فعال را داراست.

وی ادامه داد: عمده فعالیت تشکل های ایثارگری در حوزه فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و توجه به مسایل روز است که نشان از بصیرت، آگاهی، دلسوزوی تعهد در خدمت به انقلاب و حفظ دستاوردهای شهدا دارد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم اشاره کرد: این تشکلها توسط یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بازماندگان شهدا اداره می شود از این رو نقش تاثیر گذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

 حجت الاسلام هنرمند اضافه کرد: تشکل ها با مشارکت در برنامه های مختلف بنیاد، ارتباط با جامعه ایثارگری، ارایه مشاوره به بنیاد در مسیر کیفی سازی خدمات نقش آفرین هستند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تعامل هر چه بیشتر با تشکل های ایثارگری از سال گذشته نشست های جداگانه با هر تشکل و نشستی با مسئولان تشکلها به منظور بهره برداری از نظرات و پیشنهادات و بررسی مسایل جامعه ایثارگر از طریق تشکل ها برگزار شده است.

تشکل دعای سمات والدین شهدا، تشکل آزادگان استان قم، تشکل گروه قمر بنی هاشم(ع)، تشکل مجمع طلاب شاهد و ایثارگر استان قم، تشکل راویان ایثار، تشکل کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، تشکل منادیان فرهنگ و عقلانیت، تشکل خانه نور ایرانیان بصیر، تشکل وارثان شهادت فرزندان شهدا، تشکل جانبازان نخاعی 10 تشکل فعال استان قم هستند.