به گزارش اکونا پرس،

سردار سید محمد تقی شاهچراغی در حاشیه ویدیو کنفرانس مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد آنچه در بضاعت استان‌ها از نیروهای فنی، تاسیساتی و خدماتی است، برای کمک آماده باشند.

وی همچنین در ادامه از آغاز گام پنج طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: در ادامه طرح شهید سلیمانی نظارت بر اماکن عمومی، اصناف، اداره‌ها و سازمان‌ها تشدید می‌شود.

فرمانده سپاه قم با اشاره به‌ایام عزاداری محرم، نظارت بر هیات‌های مذهبی با نگاه ارشادی و ایجابی را از دیگر اقدام‌های گام پنجم طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: مراجعه به‌خانه‌ها برای هر نوع کمک نیز ادامه خواهد داشت.

سردار شاه چراغی تاکید کرد: همه اقدام‌هایی که در خصوص مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت، با توجه به‌ضرورت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت تخصصی اعلام خواهد کرد، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مقابله با ویروس کرونا و کنترل شرایط پایدار راه آسانی نیست و در این مسیر مردم نقش اول را دارند و باید در کنار سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند تا بتوانیم با کمک هم از این بحران عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه با اشاره به‌اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است گفت: روزانه علاوه بر بیماران بستری، یکهزار تَن بستری موقت داریم که مدیریت این بحران جز با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف امکان پذیر نیست.

محمدرضا قدیر سپاه و بسیج را از همیاران و همکاران دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: در چهار گام نخست این طرح همکاری‌های بسیار خوبی صورت گرفت و دستاوردهای خوبی داشت.

وی گفت: در جلسه امروز در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون گام های خوبی برداشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه حرف اول و آخر را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌زند، افزود: اضافه کردن تخت راهکار کنترل این موج نیست، ما باید این تناقض را حل کنیم از یک طرف بیمارستان‌ها پر است، در طرف دیگر تجمع‌ها، نزدن ماسک، و رفت و آمدهای غیرضروری ادامه دارد.