به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین هفته دولت، به ارائه گزارشی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اشاره پرداخت و از پایان عملیات احداث مخزن ذخیره آب شهر کهک و لوله‌گذاری آن خبر داد.

وی با بیان اینکه این مخزن و شبکه لوله‌گذاری آن در مجموع با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است گفت: مخزن ذخیره جدید شهر کهک با ظرفیت هزار مترمکعب و با هدف مدیریت فشار شبکه توزیع و افزایش حجم ذخیره این شهر احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم لوله گذاری شبکه توزیع شهر قم در مناطق فاقد شبکه توزیع به طول حدود 6 هزار متر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این میزان شبکه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال احداث شده که مشکلات شهروندان این مناطق را برطرف خواهد کرد.

وی همچنین از اصلاح شبکه توزیع شهر قم به طول بیش از 2 هزار متر خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به انجام رسیده و آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

دکتر صادق پور با اشاره به اجرای بیش از 8 هزار متر لوله‌گذاری شبکه توزیع شهرها و روستاهای استان در مناطق فاقد شبکه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در یک سال گذشته یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته بخش زیادی از مردم استان در شهرهای و روستاهای تابعه از آب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن بسیاری از استان‌های کشور از جمله قم به شرایط تنش آبی تأکید کرد: در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی کردیم از تمام منابعی که در اختیار داریم به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در همین راستا به بهسازی و بازسازی چاه‌های آب اشاره کرد و گفت: ترمیم جدار، احیا و رسوب‌زدایی 9 حلقه چاه و وارد مدار کردن چاه‌های خارج از مدار از جمله اقداماتی است که با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال صورت گرفته و آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه از تهیه و نصب 35  دستگاه کلرزن آب‌ژاول در برخی از روستاهای قم از جمله حاجی‌آباد آقا، علی‌آباد نیزار و سعدآباد و... به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال خبر داد.

دکتر صادق پور در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دولت کلنگ احداث خطوط انتقال آب کهک، سایت مخازن و ایستگاه پمپاژ بین‌راهی شماره 3 نیز با اعتبار 33 میلیارد ریال به زمین زده خواهد شد.