به گزارش اکونا پرس،

ایرج موفق افزود: مشکلات این واحدهای صنعتی در کارگروه‌های مختلف مانند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برطرف شد و توانستند فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد مشکل واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع بررسی و برطرف شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اهمیت رونق اقتصادی با استفاده از توان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ مجوز جدید سرمایه گذاری در استان اصفهان صادر شده است که گامی مثبت در اشتغالزایی و درآمدزایی خواهد بود.

موفق با بیان اینکه حفظ وضع موجود مجموعه‌های صنعتی و تولیدی و ارتقای آن برای رونق کسب و کار و تولید اهمیت دارد تصریح کرد: چهار هزار و ۷۰۰ طرح در دست اقدام در این منطقه وجود دارد که ۲ هزار و ۱۰۰ مورد آن  ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی کمبود سرمایه ثابت را یکی از چالش‌های واحدهای صنعتی دانست و اظهارداشت: چنانچه بانک‌ها برای تسهیلات مرتبط با سرمایه ثابت همکاری داشته باشند می‌توانیم بهبود وضعیت مجموعه‌های صنعتی و تولیدی را شاهد باشیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان گفت: همچنین نیاز است که بانک‌های خصوصی با در نظر گرفتن مصوبات کارگروه‌های مرتبط با ارتقای تولید، همکاری بیشتری برای حمایت از صنعت داشته باشند.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر دارد