به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تامین زیرساخت های فوق توزیع و احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در استان قم را از ضروریات این استان برشمرد  و استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر به ویژه خورشیدی و همچنین نیروگاه های CHP را دو رهیافت مقابله با خاموشی های ناشی از کمبود تولید برق دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس "مهدی آهنین‌پنجه" در نشستی که با حضور دکتر احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و به منظور بررسی مشکلات آب و برق استان برگزار شد در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت شرکت توزیع برق در راستای افزایش قابلیت اطمینان و تاب‌آوری شبکه در سطح شهر و بخش‌های استان پرداخت وخاطرنشان کرد: ۳۶ درصد از مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی است و صنعت ۳۰ درصد ، کشاورزی ۱۳ درصد ،تجاری و سایر مصارف ۱۰ درصد و بخش های عمومی نیز ۱۰ درصد به خود اختصاص داده اند و مابقی مصارف نیز مربوط به روشنایی معابر است.

مهندس آهنین پنجه با بیان این مطلب که طول شبکه برق در استان قم افزون بر ۸ هزار کیلومتر است، افزود: طول شبکه فشار متوسط در استان بالغ بر ۴۱۰۰ کیلومتر و شبکه فشار ضعیف نیز به طول ۳۹۰۰ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تصریح کرد: به  منظور  افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انتقال برق  و با توجه به رشد مصرف در فصول گرم سال و لزوم کاهش خاموشی ها ،احداث پست  400 کیلوولت در استان قم ضروری است.

وی در ادامه به افزایش بار و  قدیمی بودن شبکه در شهرستان کهک اشاره کرد و اظهار داشت:افزایش بیش از پیش بار و همچنین تقاضا از یکسو و قدیمی و طولانی بودن خطوط تغذیه کننده شهرستان کهک از سوی دیگر ، احداث یک دستگاه پست فوق توزیع و یا احداث نیروگاه تولید پراکنده در این شهرستان  ضروری است.

وی در ادامه رفع مشکلات و نیاز مصرف برق به ویژه در شهرستان کهک را یادآور شد و  ابراز امیدواری کرد: به همت و تلاش برق منطقه‌ای تهران و حمایت های استان مشکلات بخش فوق توزیع در قم برطرف می شود.

دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم پیگیری تامین زیرساخت های لازم در بخش صنعت برق در استان قم خواستار کاهش و توقف خاموشی های ناشی از کمبود تولید برق در بخش خانگی شد.