به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم حضور نیرویی را به منظور ایجاد نظم و امنیت، در همه حکومت‌ها و نظام‌ها ضروری دانست و افزود: ویژگی این نیرو قانون پذیری آن است چراکه اولا مجری قانون بوده و ثانیا در صدد ترغیب دیگران به رعایت قوانین است؛ در نتیجه آرمان‌های معنوی هر اندازه بیشتر در صدر کشور باشد، دریافت آن نیز توسط این نیرو بیشتر از سایر آحاد جامعه خواهد بود.

وی افزود: اقبال و کمکی که در صدر انقلاب توسط این نیرو از امام راحل(ره) به عمل آمد موضوع بسیار مهمی بوده و نشان از ضمیر نیکوی آن افراد در صدر انقلاب است؛ کسانی که بعداً به این نیرو ملحق شدند نیز در زیر پرچم این انقلاب رشد یافتند و در نتیجه اگر چه ظاهراً این نیرو مولود انقلاب نیست لکن اکنون در راستای اهداف انقلاب فعالیت می‌کند.

امام جمعه قم شهادت‌ها و فداکاری‌های این نیرو را نشان از انقلابی بودن نیروی انتظامی ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: حرکت نیروی انتظامی در مسیر حفاظت از آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و شهداء و جانبازان ناجا گواه بر این مطلب هستند.

وی نظم و قانون مندی در نیروی انتظامی را همراه با نیت الهی دانست و افزود: ممکن است در نظام دیگری همین وظایف را نیرویی انجام دهد اما در نظام جمهوری اسلامی، تأمین امنیت و نظم و قانون با یک نیت و رنگ و بوی الهی همراه شده که ارزش کار را دو چندان می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان صحبت‌های خود، جلب رضایت مردم را امر بسیار مهمی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی پرچم دار انقلاب است و باید در کنار اجرای قانون، در جلب رضایت مردم نیز بیش از پیش کوشش کند.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ادیانی، ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، به ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو پرداختند.