به گزارش اکونا پرس،

علیرضا خاکی با اشاره به اهمیت احیایی بافت تاریخی شهر قم اظهار داشت: بهسازی باید متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر انجام‌شده و نخستین گام شناسایی گذرهای اصلی، گونه‌های ارزشمند، ایجاد ارتباط بین آن‌ها، زنده کردن الگوها به لحاظ عملکرد و سیما بوده است.

وی سپس از آغاز پروژه کف‌سازی و بهسازی بازار کفاش‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های قدیم شهر، مطالعات اجتماعی، تاریخ و گذشته شهر، بازار کفاش‌ها بعد از بازار نو و کهنه یکی از بازارهای مهم تاریخی شهر قم بوده که بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده بهسازی و کف‌سازی این بازار کلید خورده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تصریح کرد: کف‌سازی بازار کفاش‌ها در کمترین زمان و طی چند ماه‌های آینده با حداکثر سرعت به پایان رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی طول مسیر این پروژه را ۴۰۰  متر دانست و ابراز کرد: مساحت کف بازار حدود دو هزار مترمربع بوده که طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا دو ماه آینده عملیات کف‌سازی آن با سنگ مرمریت، مطابق کف‌سازی بازار کهنه و نو انجام می‌شود.

خاکی مبلغ قرارداد پروژه را عددی بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان و پیش‌بینی اعتبار یک میلیارد تومانی اعلام و خاطرنشان کرد: تمام محورهای تاریخی شهر قم بر اساس شاخص‌های تاریخی آن اولویت‌بندی شده و در مرحله اول بهسازی کف و جداره آن‌ها در دستور کار قرارگرفته است.