به گزارش اکونا پرس،

سید مصطفی علوی ،در آیین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه تقلیل فشار گاز شهرک صنعتی بادرود افزود: اصلاح و تقویت شبکه‌های موجود گازدار به منظور پایداری و استمرار جریان گازرسانی از جمله برنامه‌های سال جاری شرکت گاز اصفهان است.

وی خاطر نشان کرد: در پنج سال اخیر یک‌هزار و ۲۹۶ واحد صنعتی در اصفهان گازرسانی شده، ۵۳۰ واحدصنعتی نیز در برنامه امسال قرار گرفته و پیش بینی شده سایر واحدهای صنعتی تا پایان سال ۱۴۰۲ از این نعمت برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با بیان اینکه خط اصلی انتقال گاز در شهرک صنعتی بادرود به طول ۹ کیلومتر است، اظهار داشت: ظرفیت گازدهی این شهرک ۱۰ هزار مترمکعب است و زیرساخت‌های آن نیز فراهم‌ شده است.

وی با اشاره به شبکه گازرسانی به مناطق روستایی نطنز ادامه داد: در بحث توسعه شبکه گازرسانی در این شهرستان، فقط سه روستا و یک مزرعه گازرسانی نشده است و علت آن‌ هم بُعد مسافت بوده و قصد داریم در نخستین فرصت این کار را انجام دهیم.

علوی درباره مقدار مصرف گاز طبیعی گفت: برای زمستان سال جاری حدود ۲۵ میلیون مترمکعب کسری گاز داریم که اگر مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند در سال‌های آینده مانند آب و برق، قطعی گاز نیز خواهیم داشت.

به گفته وی، با گازرسانی به ۵۳۰ واحد صنعتی در سالجاری، گاز طبیعی جایگزین بیش از ۴۵ میلیون لیتر سوخت فسیلی و مایع خواهد شد.

وی ادامه داد:قرار است ایستگاه تقلیل فشار گاز شهرک صنعتی بادرود با هزینه افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و ظرفیت ١٠ هزار متر مکعب، در مدت هشت ماه از سوی شرکت شهرک های صنعتی اصفهان به بهره‌برداری برسد.

۷۶ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۰ شهرک صنعتی عملیاتی و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک‌های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.

 این استان از نظر تعداد شهرک‌ها ونواحی صنعتی رتبه اول کشور را دارد و بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول کار هستند.

اصفهان -محسن راعی