به گزارش اکونا پرس،

ناصر رعیت‌پور در گفت‌وگویی، با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی در شهرداری قم در سال‌های گذشته اظهار داشت: این کمیته در دوره مدیریت دکتر سقائیان نژاد و با حضور و نظارت اعضای شورای شهر در شهرداری شکل‌گرفته که پیش‌نیاز تشکیل کمسیون‌های تملکات و توافقات را تهیه می‌کند.

وی با بیان اینکه با تشکیل این کمیته روند بسیاری از کارهای مردمی تسهیل شده است، ابراز کرد: ایجاد این کمیته در افزایش سرعت و سهولت رسیدگی به پرونده‌ها مؤثر بود و با درخواست کمیته اجرایی، کمسیون تملکات و توافقات برای رسیدگی به امور مردم به‌طور منظم تشکیل می‌شود.

مشاور شهردار قم ادامه داد: کمسیون تملکات و توافقات قبلاً به این شدت فعال نبوده ولی هم‌اکنون با حضور شهردار، معاونان مرتبط، ۵ نفر از اعضای شورا تشکیل می‌شود و مسئولان در جلسات نظرات خود را بیان کرده و با رعایت حقوق مردم بهترین تصمیم گرفته می‌شود.

وی به هم‌افزایی و همکاری متقابل شهرداری و شورا درزمینه توافقات و تملکات اشاره کرد و گفت: در برخی موارد مردم نسبت به توافقات به نحو احسن معترض هستند که با حضور در کمیسیون‌های مختلف مانند کمیسیون شهرسازی و حقوقی دفاعیات انجام و این ارتباط دوسویه سبب تسهیل در رسیدگی به امور مردم و شهر شده است.

رعیت پور کار کمیته را ارائه پیشنهاد درباره روش تملک یا توافق، به کمیسیون دانست و خاطرنشان کرد: این پیشنهادها  نهایتاً داخل کمیسیون، تصویب و سپس به مرحله تنظیم توافقنامه می‌رسد و در ادامه بخش املاک شهرداری توافقنامه را تنظیم کرده و برای تائید به شورای شهر و بعد از تصویب شورا، مصوبه برای تائید نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در هر مرحله اگر مالک معترض باشد، مصوبه دوباره به کمیته بازگردانده شده و کمیته مالک را برای تشکیل جلسه و حل مشکل دعوت می‌کند که اگر مالک درخواست شکایت داشته باشد، به شورای حقوقی ارجاع داده می‌شود.

مشاور شهردار میزان توافق انجام‌شده با شهروندان را در مرحله نخست ۹۹ درصد اعلام و تصریح کرد: معمولاً در ۹۹ درصد موارد مالک در شورای حقوقی متقاعد شده و با مصوبه  موافقت می‌کند و در یک درصد باقیمانده هم ممکن است کار  به محاکم قضایی سپرده شود.

وی با تأکید بر حضور نماینده شهرداری در تمام مراحل کار یادآور شد: ما به‌عنوان کمیته اجرایی، کار را تا انتها پیگیری و در شورای حقوقی، شورا و در کمیسیون‌ها شرکت می‌کنیم و در اجرای طرح هر زمان که مالک معترض باشد، ما پاسخگوی وی بوده و کار را پیگیری و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

رعیت پور سرعت و سهولت تملک و توافق با شهروندان را در ۶ سال گذشته مثبت ارزیابی و ابراز کرد: در هر زمان هیچ مشکلی برای مراجعه مردم به کمیته اجرایی وجود نداشته و ما در کمیته اجرایی علاوه بر حضور در کمیته حتی به‌صورت تلفنی هم با مراجعان صحبت و آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم.