به گزارش اکونا پرس،

رسولیان، معاون وزیر صمت در جریان بازدید و بررسی مسائل و مشکلات صنایع شازند گفت:شهرستان شازند یکی از شهرستان های صنعتی خوب در کشور است که از جمله این صنایع پالایشگاه است که در همین راستا صنایع زیربخشی نیز میتوانند رشد داشته باشند‌.

وی افزود: باید بتوان زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان را مقداری تقویت کنیم تا با رفع موانع قانونی واحدهای بتوانند فعالیت خود را پیش ببرند.در این خصوص حتما اعتبارات‌ خوبی نیز از منابع ملی برای شهرک های محروم و استانی برای این مهم نیز اختصاص خواهد یافت‌.

رسولیان گفت: بیش از ۴۸۰۰ میلیارد تومان پروژه های زیرساختی در سطح کشور در حال اجرا است همچنین امسال اعتبارات خوبی از سوی دولت اختصاص پیدا کرده که امیدواریم منجر به تامین نقدینگی شود و کار از پیش برود.

وی افزود: واحدها و ظرفیت های زیادی نیز وجود دارد که به دلایلی راکد بوده و یا با ظرفیت کمتر کار می‌کنند که در این راستا یکی رویکردهای جدید وزارت صمت احیای این واحدهای راکد و افزایش ظرفیت است و از همه پتانسیل های موجود نیز استفاده خواهد شد تا مشکل این بنگاه های اقتصادی هرچه زودتر رفع شود‌.

رسولیان گفت: یکی از نواحی صنعتی شهرستان مشکل محیط زیستی دارد که مقرر شد از HSE بازدیدی از مجموعه صورت گیرد تا در چهارچوب اولیه بتوان کمک لازم را ارائه داد‌.

نماینده مردم شازند در خانه ملت افزود: با عنایت به بحران و فاجعه اشتغال در شهرستان شازند و مظلوم واقع شدن مردم شهرستان بازدید امروز اهمیت بالایی پیدا کرد.

احمدی بیغش گفت: از ۱۲۰ هزار جمعیت ساکن در شازند حدود ۱۰ هزار نفر آنها فاقد شغل هستند که یکی از راه های برون رفت از این مهم تقویت صنایع کوچک و متوسط است.قطب صنعتی شهید بابایی در شهر شهباز مشکلاتی داشتند که با حضور معاون وزیر مقرر شد در راستای رفع این مشکلات اقداماتی از جمله احداث‌تصفیه خانه و رفع مشکل برق صورت گیرد.

رجبی،فرماندار شازند نیز در این نشست گفت: شهرستان شازند یکی از شهرستان های بالقوه با پتانسیل های قوی در حوزه سرمایه گذاری صنعت و صنایع کوچک و بزرگ است که یکی تاکیدات دولت سیزدهم در صنایع کوچک حذف بروکراسی زائد است.

وی افزود: علیرغم استقرار صنایع کوچک در سه شهرک صنعتی اما میزان اشتغال در شهرستان پایین است که در این رابطه استانداردسازی شهرک ها را از معاون وزیر خواستار شدیم لذا برای توسعه شهرک ها نیز از معاون وزیر تقاضای کلیدخوردن طرح جامع استقرار صنایع کوچک را داشتیم و ما نیز از اعتبارات تملک دارایی به این مهم کمک خواهیم کرد.