به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهرنیوز هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، در مراسمی با رونمایی از سردیس ۶ شهید دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محور “دیار عاشقان” بازگشائی شد.

محور دیار عاشقان در ورودی اصلی باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نصب ۶ سردیس سرداران و علمای شهید دوران انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی صبح امروز و در حاشیه آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان قم با حضور استاندار قم، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)قم و جمعی از مدیران و مسئولین استانی و شهری رسماً رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در فاز اول این محور، سردیس شهیدان جواد دل آذر اثر هنرمند محمد بیک زاده، مهدی زین‌الدین اثر سارا اقوی، اسماعیل صادقی اثر هادی عرب نرمی، عباس اکبری اثر لوایی و آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی اثر شاهرخ اکبری دیلمانی و سید مصطفی خمینی اثر هنرمند محمد فخری نصب‌شده و در فازهای بعدی سردیس سرداران و علمای دیگر اضافه خواهد شد.

گفتنی است علاوه بر ۶ سردیس نصب‌شده در باغ‌موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، سردیس شهیدان مرتضی آوینی، علی اوسطی و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز در مناطق دیگر شهر قم نصب‌شده است.