به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، احمد امیر آبادی فراهانی در همایش بررسی رتبه بندی معلمان که با حضور کارگروه نظارتی و مشورتی فرهنگیان در تالار مرکزی قم  برگزارشدافزود: در هر جامعه ای معلمان آینده ساز محسوب می شوند بنابراین توجه و حمایت از آنان وظیفه ماست چرا که همه ما در هر پست و مقامی که قرار داریم مدیون آنها هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به آموزش و پرورش باید تغییر کند تاکید کرد : تاکنون نگاه  به آموزش و پرورش هزینه ای بوده در حالی که آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است بنابراین باید نگاه ما به این ارگان سرمایه ای باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در تعیین بودجه برای آموزش و پرورش بیشترین بودجه به آن اختصاص می یابد اما اگر با دقت به بخش های آموزش و پرورش نگاه کنیم متوجه می شویم که این بودجه اختصاص یافته  هم کافی نیست. 

 امیر آبادی فراهانی اظهار کرد: از سال 92 در کمیسیون تلفیق به جد پیگیر رتبه بندی معلمان بوده ام ولی نماینده دولت دوازدهم و آقای نوبخت از سازمان برنامه و بودجه مخالف بودند تا اینکه در اواخر دولت  دوازدهم آنرا در کمیسیون تصویب کردند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان  در تاریخ 31 شهریور بارگذاری شده است گفتند ما نمایندگان تا ۱۰مهرماه فرصت برای پیشنهاد داریم لذا ازهمه معلمان خواستند چنانچه پیشنهادی دارند ارائه نمایند همچنین از جمع حاضر در همایش خواست تا گزارش ٩ ماده ای رتبه بندی معلمان را بررسی و اصلا ح  کنند تا در صحن علنی مجلس  آن را به تصویب برسانند

گفتنی است در این جلسه با مشارکت معلمین شرکت کننده گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی و ۱۳مورد پیشنهاد جدید برای ثبت در سیستم قانونگذاری مجلس به نماینده قم ارائه گردید.