به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام اسدپور ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: بر این اساس فضاسازی همه بقاع متبرکه متناسب با دهه پایانی ماه صفر و دهه وقف انجام شده است.

وی افزود: همچنین ایستگاه‌های « همه واقف باشیم » با هدف ترویج سنت حسنه وقف در حرم مطهر امامزادگان احمد، ابراهیم و محمد، عبدالله ابیض، سید معصوم، جمال‌الدین، جعفر شهید، عبدالله قلعه چم و جعفر روستای زواریان و همچنین مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در بخش جعفریه دایر شده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه نشست تخصصی وقف در حرم امامزاده ابراهیم(ع) نیز در دستور کار قرار دارد گفت: در حرم مطهر امامزادگان جعفر شهید(ع)، جمال‌الدین(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم و جعفر(ع) زواریان هم نشست‌های مشابهی با هدف ترویج وقف‌های مشارکتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های دهه وقف در این ناحیه می‌توان به توزیع ۴۰۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش هر یک ۳ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد.

اسدپور از برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی در هشت بقعه ذکر شده خبر داد و گفت: عیادت از بیماران، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در بخش‌های جعفریه و سلفچگان در صورت برگزاری نماز، تکریم مدافعان سلامت و کارکنان و خانواده‌های آنها و نیز واقفانی که سال گذشته وقفی را به ثبت رسانده‌اند همزمان با آخرین روز دهه وقف در آستان مقدس امامزاده عبدالله ابیض(ع)، دیدار با مسئولان، نمایندگان مردم قم در مجلس، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر در حرم امامزاده جمال الدین(ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت تبلیغ و ترویج سنت نبوی وقف و اهدای جوایز به دانش‌آموزان شرکت‌کننده، از دیگر برنامه‌های دهه وقف در ناحیه دو شهرستان قم به شمار می‌روند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه از همه بقاع متبرکه خواسته شده است آماری از اقدامات فرهنگی، مذهبی و عمرانی سال گذشته را تهیه و به صورت عمومی اطلاع‌رسانی کنند گفت: علاوه بر این محفل انس با قرآن در حرم مطهر امامزادگان شاه جمال(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، احمد(ع)، جعفر شهید(ع)، سید معصوم(ع) و عبدالله ابیض(ع) با عنوان «وقف، فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت» هم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در نظر داریم اردوهای امامزاده‌گری در بقاع متبرکه امامزادگان عبدالله(ع) قلعه چم و جعفر(ع) روستای زواریان و بقاع بخش کهک را هم به همین مناسبت برگزار کنیم.

اسدپور به برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع «وقف و کاهش آسیب‌های اجتماعی» با حضور کارشناسان دادگستری و پلیس فتا خبر داد و گفت: ایستگاه سلامت هم در جوار بقاع متبرکه امامزادگان سید معصوم(ع) و جعفر شهید(ع) راه‌اندازی شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم از برپایی کارگاه وقف، تولید و اشتغال در حرم مطهر امامزاده سید معصوم(ع) خبر داد و افزود: برنامه‌های متنوع دیگری نیز همزمان با دهه وقف برگزار خواهند شد.