به گزارش اکونا پرس،

به ‌نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه در پی سلسله جلسات دانشگاه صنعتی قم با صنایع مطرح استان و در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، تیم همیارصنعت دانشگاه صنعتی قم وجمعی از مسئولین و اساتید این دانشگاه از کارخانه پاکشوما بازدید کردند.

 با توجه به فعالیت گسترده کارخانه پاکشوما در حوزه تولید محصولات خانگی از جمله انواع یخچال ،‌فریزر،ماشین ظرف‌شویی، لباس‌شویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، جاروبرقی و کولر گازی جهت مصرف داخل و صادر به کشورهای همسایه، تیم ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم که متشکل از اساتید نخبه و دانشجویان فعال و پویا است جهت آشنایی با این صنعت از این کارخانه بازدید کردند .

در این بازدید که با حضور دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم انجام شد، دکتر کیا مدیرکارخانه پاکشوما  تیم حاضر را در جریان روند مراحل ساخت و تولید محصولات قرار داد.

وی یکی از بزرگترین مشکلات کارخانه را کمبود قطعات دانست و گفت :با توجه به شرایط تحریم، کمبود قطعات یکی از بزرگترین مشکلات این کارخانه است که ما از تیم همیار صنعت دانشگاه صنعتی قم می‌خواهیم در رفع این مشکل با ما همکاری و همفکری کند.

دکتر کیا افزود: امروز پاکشوما به‌ صورت یک برند شناخته‌شده در داخل و خارج کشور در حال فعالیت است اما حضور متخصصین تازه ‌نفس و کاربلد می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت هرچه بیشتر این مجموعه کند.

دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: بی‌شک همکاری صنعت و دانشگاه می‌تواند در رفع مشکلات و معضلات صنعتی این کارخانه نقش مهمی را ایفا نماید.

وی افزود:با ارتقای کمی و کیفی آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی قم و تاسیس مرکز نوآوری در این دانشگاه زمینه تحقیق و پژوهش برای اساتید و دانشجویان فراهم شده است.پس با تعامل هر چه بیشتر این کارخانه با دانشگاه صنعتی قم می توانیم شاهد پیشرفت های روزافزون این مجموعه باشیم و از سوی دیگر دانشگاه صنعتی قم نیز به رسالت خطیرش عمل کند.

در پایان نیز دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با هدف تعامل هر چه بیشتر دانشگاهیان با مسئولین کارخانه در کارخانه پاکشوما افتتاح شد.