به گزارش اکونا پرس،

محمدصادق حاجیان با اشاره به اینکه انجام مسئولیت های اجتماعی با فعالیت سازمان گره خورده و در هم آمیخته است، مشارکت در امور عام المنفعه همچون تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز و کپسول های اکسیژن برای بیماران کرونایی، اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، اهداء ۱۰۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان و کمک های  میلیاردی به  فعالیتهای عمرانی و آبادانی استان را از جمله فعالیت های  سال جاری برشمرد.

 وی افزود: پالایشگاه در سال گذشته با اعتباری برابر با ۱۵۸/۱۳۰ میلیون ریال، در جهت حمایت از توسعه کشاورزی استان اصفهان، خرید حدود ۲۰۰۰ تبلت برای دانش آموزان کم بضاعت، اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، اهداء ۱۰۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان، کمک۳۰۰ میلیون تومانی  به زلزله زدگان شهرستان سی سخت، حمایت از تولید آنتی بادی مقابله با ویروس کرونا، و …. گام برداشته است.

 محمدصادق حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: این شرکت ۱۰۰ ها میلیارد در جهت کمک‌ به  اجرای  پروژه‌های عمرانی استان اصفهان اعم از اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، اداره های  بهزیستی استان، به سیل‌زدگان ایام نوروز سال‌های گذشته، به زلزله‌زدگان کرمانشاه و بازسازی دو باب مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، کمک به اجرای پروژه های همچون تقاطع غیر هم¬سطح  میدان استقلال،  تکمیل پروژه کلینیک فرهنگیان (پایگاه سلامت) شاهین‌شهر، کمک به پروژه‌های عمرانی استان اصفهان (خمینی‌شهر) و…، مشارکت در پروژه‌های شاهین‌شهر اصفهان (تکمیل ورزشگاه) و… هزینه کرده است.

  وی ادامه داد: در دو سال گذشته نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا در کنار توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بیمارستانها و مراکز درمانی  ۹ میلیارد تومان به  شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  کمک مالی کرده است. همچنین در زمان نیاز کشور به مواد ضدعفونی کننده، بیش از ۵۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده تولید کردیم  و  به  سازمان‌ها وادارات متقاضی اصفهان و… ارسال  کردیم.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و استراتژیک ترین صنایع کشور، در جهت اجرای مسئولیت اجتماعی، سوخت مورد نیاز جامعه را با کیفیت های استاندارد تولید می کند،  اظهار داشت: در حال حاضر تمامی ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی روزانه این شرکت مطابق با استاندارد یورو ۵ است و  در ۱۶ استان توزیع می شود. همچنین  این شرکت روزانه حدود ۲۱ میلیون لیتر گازوئیل تولید می کند؛ حدود ۴ میلیون لیتر آن که مطابق با استاندارد یورو ۴ است برای حفظ محیط زیست شهرمان  تحویل شرکت های اتوبوسرانی اصفهان می شود و بقیه گازوئیل معمولی بوده که میزان گوگرد آن بین ۰/۷ تا ۰/۸  درصد است؛ در حال حاضر پروژه تصفیه گازوئیل با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز  در حال  اجرا است که  با اتمام این طرح،  در  سال آینده تمام گازوئیل تولیدی یورو۵ خواهد شد.

 محمد صادق حاجیان تصریح کرد: این شرکت برای کاهش ترکیبات گوگردی محصولات سنگین نیز طرح گوگرد زدایی از ته مانده برج های تقطیر موسوم به «RHU» را اجرایی کرده که با راه اندازی آن تا ۵ سال آینده، کیفیت تمامی فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان به استاندارد یورو ۴ و ۵ ارتقاء پیدا خواهد کرد. برای کاهش مصرف آب خام و جایگزین کردن پساب تصفیه شده در واحدهای عملیاتی خود نیز در سالهای گذشته  اقدام به ساخت و بهره برداری تصفیه خانه پساب شهری با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب در ساعت کرده ایم، می توان گفت تاکنون طرح های مختلفی در پالایشگاه اصفهان برای مصرف بهینه آب اجرا شده و به همین دلیل به رغم راه اندازی واحدهایی همچون بنزین سازی و تقطیر و…   میزان مصرف آب آن از سال ۹۶ تغییری نکرده است.

 وی  احداث دو دستگاه بویلر ۲۲۷ تنی و آب DM، مدرنیزه کردن سیستم برق پالایشگاه، بازسازی برج خنک کننده A، احداث سیستم بازیابی گاز LPG از گازهای خروجی واحد آیزومریزاسیون و احداث خط انتقال آب درچه را  از جمله پروژه های زیست محیطی و اقتصادی اجرا شده و در دست اجرای پالایشگاه اصفهان عنوان کرد.